Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-03-30, 15:45
Supermorsan Supermorsan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Resa med en 2-åring...vart?

Hej på er,
jag är ny här på forumet och tänkte fråga er mer erfarna Greklands-resenärer om lite råd.

Jag och min sambo har varit en gång till Grekland, då besökte vi Kreta och tyckte väldigt mycket om det. Nu planerar vi att åka ner med vår 2-åring i början av juni, denna gången har vi lite planer på Rhodos. Vi vill gärna åka till en lite större ö som är barnvänlig och det har jag förstått att just Rhodos ska vara?! Eller finns det bättre alternativ?

Om vi skulle åka till Rhodos, ska man åka till öst-eller västkusten? Har hört både positivt och negativt om ställena. Blåser det mycket på västkusten? Är Kalithea på östkusten helt dött? Vi vill ha ett hyfsat fint hotell med bra pool-område, eftersom lillkillen nog föredrar poolen framför havet, men vi vill ändå ha nära till fin strand. Vill kunna gå ut och äta och mysa lite på kvällarna, inget våldsamt röj men inte heller folktomt om ni förstår vad jag menar.

Många har ju rekommenderat Sunwing resort här på forumet, men det tycker jag är för dyrt. Vi har tittat lite på Virginia, Sea Melody och Atlantica Princess. Ris och ros om de ställena?

Det var många frågor det här men jag hoppas någon orkar ge goda råd och rekommendationer! Tack på förhand!

Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:43.