Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej, nu är vi tillbaka igen

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-04-04, 21:19
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Hemma från Peloponnessos!

Ja, nu är vi hemma igen efter en helt fantastisk resa i ett grönskande, vänligt och så väldigt lugnt och behagligt Grekland, där en vanlig replik var " We didn´t expect you yet!" när man som turist handlade i de små byarna. (Turisterna kommer om 2 veckor sas det )
Aldrig under alla resor till Grekland har vi sett något så vackert som det blommande Peloponnessos, aldrig har vi blivit så otroligt väl bemötta och aldrig har jag upplevt en sådan respekt för äldre som de unga visade mot svärmor! Hon har haft så roligt och hon har badat morgondopp i Kardamili från badstegen vid bryggan utanför vårt boende... Då applåderade grekerna på balkongen ovanför! Mer än 16 grader var det INTE! i vattnet... Fast visst badade jag i alla fall 3 gånger...
Svärmor dansade grekisk dans på den mest otroliga taverna vi varit på kl 00.30 på natten! Då hade inte ens alla fått förrätten serverad! Den kvällen ska jag berätta om en annan gång... Faulty towers med John Cleese kom osökt i tankarna och en alldeles egen Manuel fanns också som serverade maten..Stackarn han fick skäll hela tiden av ägaren...
Svärmor har njutit i fulla drag och vi också! Kalimeratröjan hade hon ofta och hon har gett vår resa en så fin dimension!
Ett fotoresebrev ska redigeras under helgen , men att återge detta blommande landskap rättvist med bilder är omöjligt tyvärr... En alldeles fantastisk resa, 125 mil har vi kört.....och nästa påsk blir det en ny resa till Peloponnessos, det är redan bestämt , för norra delen och den västra hann vi inte med! Resan avslutades med ett dygn på Attikahalvön, med besök på Kap Sunio bl a.... Resan med bil genom Pireus i kvällsrusningen borde gett Claes bragdmedalj!!
Ja nu ska vi smälta intrycken...och ni som ska till Peloponnessos innan sommartorkan gör allt brunt är bara att gratulera......

..och Tom: Vårt boende i Kardamili var SUPER!!!!Ägarna gav oss en fin flaska rödvin när vi åkte.....Vi skulle tänka på dem när vi kom hem...Prästen i byn kom och stänkte vigvatten på oss och studion när säsongen och nya tillbyggnaden välsignades i söndags... Gissa att jag blev rädd när jag öppnade dörren på morgonen och en präst stod utanför!! Han blev nog lika rädd han och vattnet som skulle stänkas på dörren fick jag i ansiktet istället

En bild som smakprov från resan får ni här nedan...

Lissi och Cbriss

Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:13.