|
|||
|
|||
Mobilnavigasjon - Nav4All
Hei,
som den teknologifreak jeg er, så må jeg få komme med en anbefaling på en meget praktisk og rimelig navigasjonsløsning for reisende til lands og vanns - ikke bare i Hellas. Med applikasjonen Nav4All, en bluetooth gps og en mobiltelefon som har java og bluetooth kan du få turn-by-turn basert navigasjon på mobilen. Jeg vil tro at de fleste har mobiltelefon med seg på reise i Hellas 2007, og med en GPS mottaker på størrelse med en fyrstikkeske så er dette nesten like nyttig som en leatherman . Applikasjonen er (foreløpig) gratis, og en bluetooth gps koster under 1000kr. Det er ikke uvanlig med 10-12 timers batteritid på en slik gps mottaker. Jeg har brukt Nav4All på reiser i hele europa det siste året, og har hatt stor nytte av denne. På veien med turn-by-turn navigasjon, og til fots med kompass navigasjon. MEN!!! Jeg reiste på en forretningsreise til Kreta og skulle kjøre over hele øya forrige året. Det viste seg at turn-by-turn navigasjon var umulig da kartsystemet til Nav4All har lite eller ingen gateinformasjon for Kreta . Dersom noen har setup for å kjøre Nav4All så kunne det vært interessant å høre hva slags kartdata dere finner for de forskjellige øyene. Det var alt fra teknologihjørnet idag. mvh, Ørjan |
|
|