|
|||
|
|||
Agia Marina med tonnisar!
Jag och min sambo ska åka till Kreta för första gången med två tonårsgrabbar på 14 år, vår son med kompis. Målet är Agia Marina.
Är det någon som har bra tips på aktiviteter och utflyktsmål till oss? De gillar att simma och dyka. De gillar spänning och action. Men är också lite lugna och sävliga som tonårsgrabbar kan vara ibland. Vi å andra sidan, jag och min sambo, gillar att sitta på tavernor, gå längs havsstranden, titta på folk, upptäcka skumma gränder och genuina byar. Vi gillar exotisk mat och vin och musik. Vi är dessutom kulturellt intresserade. Fast vi har tröttnat på att gå för mycket på museum och för mycket ruiner. Lite lagom bara. Vi vill både att de ska kunna göra lite på egen hand och tillsammans med oss. Är det dyrt att hyra bil? Ska man i sådana fall göra det redan på flygplatsen eller ska man vänta tills man kommr fram? Med tanke på priser. Schyssta restauranger? Det ska bli jättespännande att åka till Kreta. Jag har bara varit i Cykladerna och luffat runt några gånger och i Pireus förut. Kreta lär vara lite annorlunda. Är det det? mvh /Skilla |
|
|