Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-04-19, 09:10
bon bon är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005
Standard Sv: Mygg!

Citat:
Ursprungligen postat av rhodosfanast Visa inlägg
O tänk på att ta en reseförsäkring med reseföretaget du åker med för då slipper du lägga ut ifrån reskassan läkarbesök o medicinkostnader där nere för det får du göra om du har en vanlig reseförskring med din hemförsäkring för då får du stå för allt under 1500 kr
Vad kostar inte det? För mig är premien för en resa dyrare än för ett helt år på hemförsäkringen. Att man får betala SEK 1500 själv antar jag beror på vilket bolag man är försäkrad hos. Hos mitt bolag får man betalt från första kronan om totala beloppet överstigen runt tusenlappen (kommer inte riktigt ihåg) annars får man stå för kostnaden själv. Hur ofta behöver man anlita reseförsäkringen för under tusenlappen? Själv har jag bara utnyttjat en reseförsäkring en enda gång under 40 års och det var när gossen blev matförgiftad häromåret. Egentligen tycker jag det finns bara en anledning till reseförsäkring i Euroland är att om man behöver sjuktransport hem per flyg så är det väl få människor som har råd med det utan att ta lån.

Fast en väninna till mig skulle inte drömma att åka utan Vings försäkring för att hon behöver sjukservicen som Ving ger om man har deras reseförsäkring, vi alla har olika prioriteringar.

birgitta
Svara med citat

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:56.