|
||||
|
||||
Zakynthos, havssköldpaador, barn med allergi..
Hej, har en bokad resa till Zakynthos, ska resa med min "gudmor" och min son på 3 år. Vi får resan som en 3-års present av min "gudmor".
Ska bo på ett lägenhetshotell ca: 100 meter från bad och ca: 900 meter till "centrum", Laganas. Har någon erfarenhet/information om möjliheterna för att få se havssköldpaddor, mellan 18-25 maj (2007), var och hur för bäst att få se dem på nära håll, vill både ta bilder och kanske filma med DV-kamera... Mina andra frågor rör sig om att resa med barn som har astma/allergi och är ca: 3 år. + Kan man hitta havremjölk på Zakynthos ? - Vad heter den då och var köper man den ? + Hur är det med att handla mat/dryck till ett barn som INTE får äta/dricka följande: - allt som kommer från eller gjort på komjölk... - allt med starka färgämnen... - allt med apelsin/citrusfrukter... - allt med tomat... - allt med ägg... Mycket tacksam för alla svar i denna fråga !!! Hur är det med barnvagn, bör man lämna den hemma eller ta med den ? Sonen är ju som sagt 3 år och vi andra som reser, är lite av promenad människor... Samt har hört att det kan vara svårt med taxi som vill ta med barnvagnar, stämmer det ? Hur är det värmen i luften på morgon/dagen/kvällen och i vattnet vid denna tid på året, för kallt för att bada för min son eller inte ? TACK, TACK, TACK !!! |
|
|