Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-05-02, 19:16
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Onsdag 2/5

Onsdag 2/5

Äntligen en ny morgon. Bra väder blå himmel och 20 grader 10.00 samt helt vindstilla. Tyvärr behöver vi det väder som var igår för det är så torrt i marken att blommorna vissnar. Är detta en del av miljöförändringen?

Jag hade tänk mig en äggfrukost med rostat bröd, men det var slut ägg. Måste åtgärdas omgående så det blir promenad till handlaren. Jag vet inte om jag är lyxig, men jag har räknat ut att jag lever på ungefär 150kr om dagen, kommentarer tas gärna emot. Äter ute två gånger i veckan men resten får bli i köket. Dricker normalt och köper bara öl när det är rea på Lidl.

Jag tror att det blir en långpromenad idag då det är så fint väder ute. Nu har turisterna vaknat upp igen. Vi hade behövt lite mer vatten men man får vara tacksam för det lilla som kommer ner. Nu blev jag anfallen av två getingar när jag sitter och skriver. Bäst att ta sin tillflykt till köket och hämta flugsmällan. Det finns ett getingbo under Giannis balkong, men det är ingen som vågar ta bort det.

Det som är tråkigt efter en regndag är mina leriga sandaler. De skulle behöva rengöras ordentligt med borste och Ajax. Jag får väl gå barfota ett tag medan de torkar. Äntligen har de grävt igen den arkeokogiska fyndplatsen. Enda kruxet är ju regnet igår då hela gatan ser ut som en leråker idag. Så mycket hade jag för att tvätta mina sandaler. De ser likadana ut igen fast just nu med stora lerkokor under. Jag satte mig på trappen och tog av mig skorna för att inte skita ner så mycket inne. Nu har jag promenerat i två timmar plus att jag suttit och läst samt druckit en öl på Dionysos. Totalt tre och en halv timme.

Jag har ganska länge kollat på Giannis och Katerina o det är lunch med vila varje dag 14.00 till 16.00, då händer det ingenting här. Ska få följa med till växthuset idag och fixa jord och lite andra plantor.

Jag tror jag blir tokig, då jag går ut och de har grävt av gatan för vilken gång i ordningen. Jag blev tvungen att gå hem när det var ljust så jag inte skulle dratta i något av hålen.
Orkar inte skriva något mer idag då jag har ont i händerna.

Uffe

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:42.