Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Kalimerahörnor > Uffes hörna

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2007-06-04, 21:04
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Måndag 4/6

Måndag 4/6

God morgon igen och det verkar bli fint idag. Tempen är just nu 07.10 23,5° inne och 19,6° ute. Fuktigheten har ökat till 74 % så vi får se om det blir en skur idag. Det finns moln men med lite hål i och det blåser lite lätt pålandsvind.

Idag bär det av till Xania för att betala min nya kyl/frys annars blir de väl gramse på mig. Ska även passa på att klippa mig igen för det är jobbigt under hatten när det är varmt. Gick över till min danske granne igår och lånade hans rakapparat och tog bort skägget. Gud så skönt inget som kliar mera. Plus att alla säger att jag inte passar i skägg. Trevligt att höra från omgivningen.

Nu kom det en skvätt på fem minuter och uret står på nio. Bäst att ha regnjackan med sig till stan för säkerhets skull. Nu ska det shoppas. Jag behöver nya skor, shorts samt lite t-tröjor, dvd-r skivor och fodral samt en ny penna. Det mesta gick bra i stan men jag kom inte hem förrän halv sju. Det gick femtusen idag på ett antal timmar. Hemma var det svarta moln och så började det regna. Barometern har gått i botten och fukten är uppe i 79 %. Nästa var att när jag skulle titta en stund på DVD så la den av. Det betyder ett nytt inköp. Varför går alla saker sönder? Pang sa det ute och mullret har börjat, kan bli en händelserik natt. Nu blir det inget mer för idag.

Uffe

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:24.