|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|||
|
|||
Limenas eller Limenaria (särskilt hotellen Filia, Blue View och Thalassies)
Hej!
Jag och min sambo sitter och ska försöka boka en resa till Thassos. Vi vill åka med Airtours, eftersom vi inte har så goda erfarenheter av den andra researrangören dit. Vi var först inne på något i närheten av Golden Beach, för att få en avkopplande semester med härliga bad. Men vi ska åka 18-25 juli, och jag har fått intrycket av att stranden där är ganska full då? Hitta dessutom bara boende i Skala Panagias som verkar vara ganska litet (om man vill kunna välja lite vad man ska äta, ta lite bussturer etc.) Stämmer det? Är Skala Potamias större? Nu väljer vi framförallt mellan Limenas och Limenaria. I Limenas hittade vi hotell Filia som verkar bra, men det känns som om det ligger lite på fel sida av stan, verkar mysigare med den äldre delen? Där stranden finns också väl? I Limenaria hittade vi Blue View och Thalassies. Är det någon som vet var i staden dessa ligger? Finns ingen bra karta. Vi har läst en del på internet, och kan inte riktigt komma fram till vart vi vill Vi var i Pythagorion på Samos för ett par år sedan, och något i den stilen skulle inte vara helt fel Vet någon hur det skiljer med bussförbindelser i Limenaria jämfört med Limenas? Vi är 20 och 22 år, och ingen av oss har haft körkort i 3 år, så det kanske kan bli svårt att hyra bil. Hmm, massor av frågor blev det, men kanske någon som har nån erfarenhet från Thassos att dela med sig av? //Camilla |
|
|