|
|||
|
|||
VÅNDOR!
Återigen ett I-landsproblem....att planera en semester.Så många funderingar vi haft om sommarens resa till Grekland.Småkykladerna var det första valet., men de jättesmå öarna hade så grymt dyra boenden i augusti. Då bestäde vi Evia och Skyros... Men Evia kräver bil för att kunna ta oss runt ön...och det ORKAR jag bara inte sitta i i värmen... Skyros går inte att kombinera smidigt med någon enda annan öMan måste tillbaks till Kimi på Evia och därifrån tar det en evighet att ta sig till en annan ö..... Dagarna är dyrbara! Nu har vi (=JAG) bestämt att efter att vi landat den 31 juli i Aten så åker vi direkt till Rafina där vi lagom hinner med kvällsbåten till SYROS..Där stannar vi 5 dagar och åker sen vidare till Tinos....Något litet rum ska vi väl hitta även om den 15 augusti är en mycket viktig religiös dag..Då kan vi vara på andra sidan ön.. Sen åker vi till Andros de sista dagarna före hemfärd den 15 augusti....Det är behagligt båtavstånd mellan öarna (särskilt mellan Tinos och Andros ) så vi hoppas att detta ska bli bra....
Om det är någon av er som har tips, eller invändningar så skriv gärna.... (Evia blir vår påskresa..... Mitt påsklov 2008 kommer vi att åka till Aten, hyra bil där och sen åka runt i det blommande vårlandskapet!...För den ön SKA undersökas närmre!!!!) ..sena kvällstankar från Lissi - velig som vanligt! |
|
|