|
|||
|
|||
Tilos, Eristos Beach
Hej!
Som nykomling måste jag bara säga: Kul forum det här, och bra hemsida i stort! Nu till min fråga: Jag och min sambo har nyss bokat en sistaminuten-resa till Tilos, åker 15/7. Hade faktiskt aldrig hört talas om ön tidigare (är inte direkt någon van Greklandsresenär), men den låter som om den kommer att passa oss ypperligt. Jag menar, vad mer kan man önska sig än god mat, vacker natur som är bra att vandra i, fina stränder som inte är helt fulla med folk, och frånvaro av stora turistmassor? Vi kommer att bo på Eristos Beach, och det är väl kanske så att vi skulle ha valt Livadia om vi haft möjligheten, men jag tror att det säkert blir jättebra på Eristos Beach också. Men hur är det med tavernor och andra grejer i närheten? Ni som har varit där, har ni några bra tips och rekommendationer på ex tavernor i Megalo Chorio och i närheten av hotellet? Finns det någon okej supermarket i närheten som man kan köpa frukost i? Hur är förbindelserna till och från Livadia om man skulle vilja åka dit och äta middag någon kväll? Alla tips och förslag uppskattas, även varningar om vad man ska hålla sig borta ifrån, om det finns några sådana ställen. Längtar! |
|
|