![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Priset låter i mina öron som ok men bilen och firman vet jag inget om. Vi var några som betalade 83 euro för en dags hyra av en liten halvgammal bil i Parga för två år sedan. På Paros betalade jag och sonen drygt 30 euro för en dags hyra och en fin ny bil för 4 år sedan. Om prisjämförelsen är till någon nytta.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Det hørtes litt i overkant ut... Dere reiser utenom sesong og kan få en bedere pris et annet sted el. om du evt. pruter tror jeg.
Jeg betalte 200 euro for 10 dager på Kreta for 2 år siden.(høstferien månedskifte sept./okt.) Da fikk jeg bilen på flyplassen i Chania og leverte den fra meg på flyplassen i Heraklion. Men bilprisene kan jo være veldig forskjellige fra øy til øy. Tror jeg betalte 45 euro for bil en dag på Karpathos i fjor og 25 Euro på Rhodos året før, begge gangene i August. Jeg brukte Trust på Kreta, tror de har kontor på Karp. også. Ia |
|
||||
|
||||
![]()
Vi har en hyrbil som väntar på Atens flygplats. Minsta möjliga, typ Kia Picanto med ac, och den har vi bokat genom Fritidsresors hemsida. Bilföretaget heter Auto Europe. 2-6 oktober kostar då 94 euro. Billigt tycker vi.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
vi hyrde en bil hemma genom http://www.holidayautos.se/ och de levererar bilen till flygplatsen om man så önskar
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi har i två år hyrt via Economy carrentals och varit väldigt nöjda. Har fått levererat både till hotell och på flygplats. Allt har funkat bra. Ska hyra av dem även nu i höst när vi ska ner till Kreta. Vi har haft en Huyndai Getz ( i samma klass som C3) och betalat ca 25 E per dag ( men då har vi förståss haft den i 18 dagar). Vi kollade runt en hel del innan vi första gången hyrde via Economy, och det var de som hade bäst pris inkluderat försäkringarna. De som var billigare inte hade alla försäkringarna. Var ibland svårt att läsa ut vad som ingick och inte ingick. Economy har en svensk sida med villkoren på svenska ( och det underlättar ju en del i allt fackspråket....)
Hälsn Carina |
|
|||
|
|||
![]()
Vi hyr nästan alltid genom HolidayAutos som "six" tipsar om. Alla försäkringar ingår och man kan köpa till självriskeliminerng.
Självrisken kan ju ligga på 3-5.000:-! Dom har ofta bra priser. Om man betalar med VISA-kort så brukar en självriskeliminering ingå i deras reseförsäkring. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tips och information!
![]() Har kollat vidare på nätet.. Holiday Autos skulle ha 3.185 kronor för en bil i samma klass för samma tidsperiod. Lite dyrare alltså ![]() Kollade även med Hertz och de samarbetade med Possi Travel på Karpathos, men de hade inga lediga bilar för aktuell tidsperiod..har ju 10 procents rabatt hos Hertz eftersom jag är medlem i Motormännen..men som sagt inga tillgängliga bilar. //Stina som kollar vidare ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|