![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På hemvägen från Aten ska vi mellanlanda i Paris med Air France och där har vi i ren tid över 4 timmar att spendera. Visst kan man väl åka in till stan en stund eller måste man vara kvar på flygplatsen? Air France tar oss även hem till Stockholm så det är samma bolag hela vägen. Någon som vet?
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
RER är att jämföra med pendeltågen i Stockholm.
Kobrasnabba tåg. Spårplan se länken nedan. http://www.aparisguide.com/maps/rer.htm Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Tack så jättemycket för alla svar och framförallt länkar till tågtider och tågkarta. Det blir nog så att vi åker ett par stationer mest som tidsfördriv för att slippa sitta på flygplatsen.
|
|
||||
|
||||
![]()
Jodå, det finns bussar direkt utanför som går till olika delar av Paris. Men räkna med minst en timme per riktning - så det är inte realistiskt om ni bara har 4 timmar.
Flygplatsen är dock stor. Terminal 1 är arkitektoniskt en av världens mest spännande byggnader (tycker i alla fall jag) och i terminalkomplexet 2A-2E finns det mycket shopping osv. Mellan 1 och 2 åker man gratisbuss. |
|
|||
|
|||
![]()
Personligen hade jag inte lämnat flygplatsen för fyra timmar. Jag hade ätit en god lång måltid och sedan kollat lite i butikerna. Därefter fikat eller tagit en öl på någon Bistro till det var dags att boarda....
Peter |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|