|
|||
|
|||
Vätskekontrollen på Arlanda
Jag ska ut och resa för första gången sedan vätskereglerna infördes. Tyvärr inte till Grekland. Nu undrar jag om vätskan som finns i mina BH-inlägg, som jag har för att höja oddsen på dansgolvet, ska räknas in i vätske-litern eller om dessa gelekuddar räknas som kläder.
Jag tänkte inte checka in något bagage utan bara ha handbagage. birgitta |
|
||||
|
||||
Sv: Vätskekontrollen på Arlanda
Hej!
Du kan kontakta Luftfartsverket, gå in på deras hemsida så hittar du kontakpersonerna under "Regler om vätskor" och sedan "Kontakt och mer info". //Outi |
|
|||
|
|||
Sv: Vätskekontrollen på Arlanda
Har nu kollat hemsidan och ingenstans talar de om BH-inläggen. Snacka om att sila mygg och släppa igenom elefanter, hur mycket kan man inte lägga in där !?
Hemsidan var dock bra som info, ska ner till Sarajevo med jobbet och vill helst slippa bli av med mina värdefulla vätskor som är oparfymerade. Ska nu jaga en återförslutningsbar plastpåse, antar att plastclipsen inte är godkända av någon anledning. BH-inlägg var mera som ett skämt, för kan man ta in dem på planet så kan mycket sprängdegsvätska tas in. Hoppas nu inte vätskepolisen läser Kalimera så jag blir terroristhaffad. (birgtta ) |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|