|
||||
|
||||
Blommor i januari
Idag känns det nästan lite vårlikt här i södra Skandinavien.
Med 8 grader (PLUSgrader!) och vindstilla så kan man gå ut och se vad som händer i trädgården. Den sega Ingrid Bergman-rosen har inte gett upp ännu, ser något förfrusen ut, men kämpar på trots att vi faktiskt har haft både snö och kyla. Värre är väl att vårlökarna är gott på väg upp redan. Så här ser det ut på flera ställen i jorden: Undrar hur de ska klara vintern när den kommer..., men det brukar ju gå, de är säkert lika robusta som rosen. Våren ÄR på väg och det blir ljusare och ljusare för varje dag. |
|
|||
|
|||
Sv: Blommor i januari
ÅH Marianne vilken fotograf Du är!!!
Tack för dessa januaribilder Lissi |
|
||||
|
||||
Jag hade samma tanke som dig när jag såg att våra lökar var komna upp; dessa ska jag fotografera och visa på forumet. Så här ser det ut just nu i Nv Skåne Visst är det fantastiskt?! 12e januari, sex plusgrader och blommorna tror att det är vår redan
Moster |
|
||||
|
||||
Då ska jag visa var mina krokusar ska börja titta upp så småningom - men förhoppningsvis inte förrän i slutet av maj Först ska vi ju ha en lång härlig vårvinter med massor av skidor och snöänglar. Den bästa årstiden!!!
Jag har skottat 1 dm puder idag. Så här vackert är mitt hagtornsträd just nu: Så här ser jasminbusken ut och framför den vita klas-spirean i bakgrunden kommer krokusarna! |
|
||||
|
||||
Vilka härliga bilder, Bettan!
Moster |
|
||||
|
||||
Ja, vackert är det med snö - och det ger ju också en form för LJUS!
|
|
||||
|
||||
action=view¤t=P1010151.jpg[/IMG]
Citat:
- jeg er litt overrasket over at det ikke er mere snø oppe hos deg, Elisabet Her er det m e r enn nok, og det så tidlig i januar - det er i februar og mars vi bruker å få mest snø! Kari - i vinterlandet Senast redigerad av kari den 2008-01-12 klockan 16:07. Anledning: Kluss med bilder |
|
||||
|
||||
D E I L I G E bilder fra en annen verden enn den jeg lever i, Marianne og Moster
Kari |
|
||||
|
||||
Så vackert det är med både rosor,snö och vårväxter
Men här finns inget av detta, utan bara grått och grått och regn och regn Riitta |
|
||||
|
||||
Citat:
Den här veckan har det äntligen har det börjat snöa igen och nu FÅR det bara inte sluta!!! |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén - från ett grått Göteborg Senast redigerad av Hellen den 2008-01-12 klockan 17:11. |
|
||||
|
||||
Mina med, och stjärnorna. Allt annat åkte ut före nyår
|
|
|||
|
|||
Och här i Skåne har allt julaktigt åkt ut idag och på bordet står ett fång gula tulpaner! Julrosen står i landet och blommar.....
Lissi - ingen vintermänniska |
|
||||
|
||||
Här har det varit plusgrader och regnat under veckan. Vi har snö men inte är det mycket. Väldigt trist. Minusgrader idag men de hotar med plus igen redan på måndag. Världen är verkligen ur led. Den här veckan och kommande tre veckor brukar vara de kallaste under året och jag har upplevt både -20 och
-30 under mina år i Umeå men det får väl betraktas som en raritet nu. Fattas bara att krokusen sticker upp Fina bilder Marianne och där nere hos er får väl krokusen anses vara förlåten. Eva |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|