Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-01-31, 16:32
snorklar´n snorklar´n är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005
Standard Stellina village royal

Hej

Har någon av er bott på Stellina village? Funderar på Royal.

Vad tycker ni? Är det nära stranden? Crissi Aktistranden?
Är det lagom utbud på restauranger och tavernor i närheten?
Har de någon form av frukostservering på hotellet?
Vi tänkte stanna 14 dagar. Har tonåringarna lite att sysselsätta sig med på hotellet förutom poolen? Tex biljard, pingis, är det uppträdande på kvällarna?
Är det bra och kort promenadväg ner till stranden (Svärfar har väldigt ont i sitt knä)
Är Crissi Akti området lika mysigt som Agii Apostoli området?

Snälla hjälp mig.
Jag får beslutsamhetsångest.
Det ska passa både svärfar och hans fru och tonåringarna.
Svara med citat
Gammal 2008-02-09, 22:26
ALba ALba är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007
Standard Sv: Stellina village royal

Hej,
jag har inte själv bott på hotellet, men mina föräldrar bodde där en gång när vi åkte ner samtidigt men hamnade på olika hotell. Jag tycker att hotellet är jättefint, god mat har dom också, det är inget att klaga på alls. Det är väl ca 250 m till stranden, så det är inte långt, jag tror inte det är några problem även för din svärfar, det är en liten strand men fin sand.
Det jag däremot är lite sådär tveksam till är om det är så mycket att göra i närheten, vi var nämligen där förra sommaren bara över en dag, vi hittade en trevlig taverna, men det var inte gott om sådana kan jag säga, vi fick fråga oss fram.
Men det är ju inte alls långt in till Chania heller, ca 10-15 min med buss, och där finns det ju hur många ställen som helst. Så om ni känner för att åka in till stan på kvällarna kan jag rekommendera det ändå.
Lycka till!
Svara med citat
Gammal 2008-02-10, 18:55
Gita Gita är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Stellina Royal är helt nytt, byggt 2007. Jag tror att det är ca 40 lägenheter totalt. Nära stranden, ca 200m, och vägen är asfalterad.

Det är inte långt mellan Chryssi Akti och A. Apostoloi, ca 1km.

Chryssi Akti passade oss, och vi är tre genarationer. På dagarna lugnt och fint - och en väldigt fin strand utan strömmar! På kvällarna tog vi oss till A.Apostoloi eller till Chania, och där finner alla något intressant. I Chania finns allt, men det är inte påträngande kommersiellt. Man kan flanera i lugn och ro numera, tom i hamnen! (Det kunde man inte för några år sedan, utan det var fruktansvärt, de slet i en så det var obehagligt. De har förstått att turisterna inte tycker om det, och myndigheterna har också gjort sitt, enligt lokalbefolkningen)

Ett hett tips för tonåringarna - ta taxi (ca 10-12 euro) till Limnoupolis vattenpark. Det tar ca 15-20 minuter att åka dit. Roligt för alla! De har en hemsida, sök på Limnoupolis. Och det var ingen stor trängsel, även om vi var där i juli!
Svara med citat
Gammal 2008-02-10, 19:39
espen espen är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

hei,har feriert på stellina village 7 år på rad,kjempekoselig hotell,billig restaurant,hyggelige og positive personale,kort vei til chania,fin strand rett nedenfor ,jeg og familien min stortrives der,veldig bra mat der forresten,kan trygt anbefales
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:31.