Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-02-10, 12:21
Urcellen Ellens avatar
Urcellen Ellen Urcellen Ellen är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Ska äntligen tillbaka till Karpathos!

Jag åkte på en veckas ospecificerad charter till Karpathos i slutet av maj för fem år sedan. Vi hamnade på Aegan village & kunde inte blivit mer nöjda. Hotellet var toppen, jag tror vi fick deras allra bästa rum, med terass längst ut mot havet, såg inte ens resten av hotellet... Njöt av veckan & lugnet, säsongen var ju inte riktigt igång.
Svor att hit ska jag tillbaka någon gång.

Nu äntligen verkar det kunna bli av. Ska förhoppningsvis åka till Karpathos i maj igen, om allt funkar med att få semester & så (nytt jobb). Tänkte mig nog Amopi igen i så fall, & eventuellt två veckor istället för en så att man hinner åka runt & se lite. Är sugen på att vandra på egen hand, återse Olympos m m...

Vid båtturen till Olympos minns jag att man åkte förbi en helt underbar strand som såg ut att vara helt isolerad ifrån landhållet, där det även låg några hus (hotell, taverna?) Båten hämtade/lämnade folk ifrån en stor sten en bit ut i vattnet. Någon som känner igen & vet vilken strand jag menar?

Så glad att jag hittat detta forum, det verkar finnas hur mycket information som helst att ta del av!
Svara med citat
Gammal 2008-02-10, 16:01
Chrillan Chrillan är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Sv: Ska äntligen tillbaka till Karpathos!

Citat:
Ursprungligen postat av Urcellen Ellen Visa inlägg
Så glad att jag hittat detta forum, det verkar finnas hur mycket information som helst att ta del av!
Sorry ett OT-inlägg, men jag är också glad att jag hittat detta forum. Det är MYCKET roligare att surfa runt här istället för att söka vetenskapliga artiklar för min C-uppsats....
Svara med citat
Gammal 2008-02-11, 20:08
Urcellen Ellens avatar

Är det någon som bott i lägenhet på Johnathan i Amopi? Det lutar åt att vi ska boka där..
Svara med citat
Gammal 2008-02-12, 17:28
Stefulainen Stefulainen är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Månne det skulle kunna vara stranden i Achata? Den ligger ganska nära Pigadia och är ganska sparsamt bebygd. Stranden är ganska kort och ligger inklämd i en bukt mellan två höga berg. Man kan åka dit med badbåt (tror jag) samt bil (vägen asfalterad).

Längre norrut ligger Apella, men den är längre och mer bebygd.
Svara med citat
Gammal 2008-02-13, 22:29
Noras avatar
Nora Nora är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Citat:
Är det någon som bott i lägenhet på Johnathan i Amopi? Det lutar åt att vi ska boka där..
Jeg har tilbragt mange ferier i Amopi og bodd på flere ulike hoteller der, men Johnathan har jeg faktisk aldri hørt om. Hvor ligger det sånn ca? Hvis jeg får vite det, så kan jeg nok finne ut litt mer for deg!
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 13:50
rolle rolle är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Citat:
Det lutar nog åt rätt håll om det är samma "johnathan" e-mail: laspoma@yahoo.com ? Det är inte prexis beläget nere på Amopi utan uppe på en underbar kulle i Laki, Johnathan kallas också på orten för English John ifall det är samma gubbe ? det kan knappast finnas två med detta namn på Karpathos, och han är att rekomendera på alla sätt !!!!

Senast redigerad av Kalimera den 2008-02-14 klockan 14:12. Anledning: Otillåten länk (se regler under FAQ)
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 17:58
Urcellen Ellens avatar

Aha, är det english Johns ställe alltså? Honom har jag tom läst om!

Johnathan är ett lägenhetshotell som ska ligga "ovanför" Amopi, med vacker utsikt. Det är enbart lägenheter i hotellet, ingen pool eller så... Ska vara relativt nybyggt.

Airtours har hotellet i sitt utbud. Det är här fått fyra i betyg.

Det låter ju lovande det jag läste här då!

tack för svar!
Svara med citat
Gammal 2008-02-14, 23:08
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

English Jon, eller Jonathan Preece som han egentligen heter, har byggt ett dubbelhus, d.v.s ett hus med två lägenheter på, eller vid en gammal väderkvarnsplats, ungefär 300 meter rakt nedanför kyrkan på vägen till flygplatsen, där vägen går prexxist nära bergväggen och gör en s-kurva. Huset är byggt i gammal stil men helt modernt och fint inuti.
Han funderar på att bygga en väderkvarn i gammal stil (hästskoform) och inreda den till lägenhet också.

Underbar utsikt över Amopibukten.....

....nu har jag kollat Airtours och det är INTE English Jon´s ställe som visas....Tyckte det var väl underligt att lägga in ett hus med två lägenheter i sånt sammanhang....Han hyr ut själv till bekanta och vänner& släkt i första hand.

Senast redigerad av Mikke den 2008-02-14 klockan 23:12.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:39.