|
||||
|
||||
Resebrev från Aten
Det var verkligen kul och se dessa bilderna från Aten. Vilken kontrast med snön och badbilder på samma vecka Utsikten från balkongen på Adonis var ju lite annorlunda än det brukar. Hur såg det ut i kvällsbelysningen?
Riitta |
|
||||
|
||||
Sv: Resebrev från Aten
Häftigt !
Abi |
|
|||
|
|||
Riitta, det var jättevackert i kvällsbelysning, men tyvärr blir bilderna suddiga när man ska ta kort på kvällen. Vi hade inte vår bästa kamera med denna gång utan en liten digitalkamera. Tyvärr var den inte lika bra som den äldre fast den SKA vara bättre.....
Vi satt ute på balkongen på rum 401 några gånger , fast det var inte speciellt varmt sent på eftermiddagen när vi mest var där och vi var GARANTERAT de enda som satt ute på terassen och åt frukost!. Inne var så förskräckligt rökigt de flesta gångerna vid frukost.. Minos i receptionen var SÅ ledsen att vi inte fick bättre väder , men VI klagade inte..Vi hade en fin och OVANLIG vecka!! Lissi |
|
||||
|
||||
Kommer ihåg när vi satt på den balkongen den dagen när Gudrunstormen härjade som värst i SverigeVi hade så varmt och skönt där i solen
Hoppas och komma dit någon mer gång i detta livet Riitta |
|
|||
|
|||
Vi ska dit nästa gång i oktober 2010 då vi ska kombinera Aten med Nafplion, som blivit favorit vid sidan av Aten. Har Du inte varit i Nafplion Riita så måste Du åka dit över dagen vid nästa Atenbesök.
Lissi |
|
||||
|
||||
Jätte fina bilder, Lissi!!! Gillar alla dina (era) fotoresebrev från Aten! I sommar ska vi äntligen få se Aten!! Kommer att tillbringa min fördelsedag där, så det kan nog inte bli annat än bra intryck!
Senast redigerad av Siri A den 2008-03-05 klockan 19:45. |
|
|||
|
|||
Citat:
Kul att Du gillar bilderna. Lissi |
|
||||
|
||||
Härliga bilder!!! Tänk att få uppleva hela spektrat av vinter och sommar på en och samma vecka!
Carina |
|
||||
|
||||
Så roligt att få se Era bilder och det måste ju kännas speciellt att vara där och uppleva snön i Aten. Antar att snöhållningen där håller "skåneklass" . Måste erkänna att jag fastnade vid fotot från pärlaffären en stund, var var den? I Nafplio? Isåfall har jag precis fått ytterligare en anledning att åka dit
|
|
||||
|
||||
Härliga bilder, Lissi Kul att se Aten i vitt.
Barbro |
|
|||
|
|||
Citat:
Nafplion har andra mysiga affärer Lissi |
|
|||
|
|||
Härliga bilder,,,Tack för att Ni delar med Er..
|
|
||||
|
||||
Vilken vecka ni fick i Aten, Lisa och Claes.
Allt på samma vecka, vinter och sommar – jag måste erkänna att jag var bekymrad när jag såg hur flygplatsen stoppade alla landningar just när ni skulle landa. Skönt att det gick bra ändå! Det ser så vackert ut med de vita bergen runt Aten och Akropolis med snö – det är härliga bilder! Kul att det var precis så där gott på ”Ο Τζιτζικας κι ο Μερμηγκας” på Mitropoleos 12-14 just vid Syntagma, som vi hade hört. Vi hann inte äta där när vi var i Aten, men fick det rekommenderat som en helt speciellt god mezedopoleio. En krögare från en känd restaurang i en av de norra förstäderna, som hade öppnat en avdeling här, stämmer det – ni som kan Aten bättre? Frappe, Monica, Eirini, Admirala... andra? Nästa gång ska vi dit! Så här ser det ut utifrån: En vecka i Aten kombinerat med en utflykt till Nafplion tycker vi också är ett bra val, det är så där lagom långt utanför, man kan välja att åka till Nafplion på en dagsutflykt eller kombinera med en övernattning eller två. |
|
||||
|
||||
Tack för alla fina bilder, Lissi! Hur ska vi klara av att vänta ett år Kanske, kanske får vi tillbaka på skatten...då blir det att få till den där höstresan också
I en av bilderna fanns det några vinterbadare. Du var väl inte en av dem, Lissi Du har ju badat i de kretensiska vatten i april, om jag nu inte minns helt fel Ivi |
|
|||
|
|||
Citat:
Marianne: TACK för bilden, vår kvällsbild var suddig! Det var ett mycket trevligt ställe med en gammal affärsinredning som angav tonen, med massor av gryn och bönor i diskarmed glaslådor som dekoration. Duken var vanligt brunt omslagspapper och bestick och servetter låg i bordslådan som man själv fick ta fram. Tsipouro/eller var det raki fick man medan man beställde, men vi var inte tillräckligt snabba så de tog ut den innan vi hunnit smaka, vi hade fullt upp med menyn Jag åt en så underbar rätt med lamm och ett mos av aubergine och potatis och köttet bara smälte i munnen. Rätten hette något i stil med Hungari...Claes tog träkolsgrillad kycklig med grillade grönsaker, även det mycket gott! Vi smakade givetvis båda rätterna... Det var väldigt prisvärt, något dyrare än andra ställen men ABSOLUT inte dyrt!!! Husets vin i karaff tog vi, det var helt ok. Vinet var väl annars om man skulle ha flaska rätt dyrt förhållandevis, men säkert fina viner.Vad vi förstod så finns 2 ställen till. Vi satt en trappa upp, nere var det en del bord för enklare servering verkade det som för de hänvisade oss upp när vi sa att vi skulle äta middag. Lissi |
|
||||
|
||||
Mums, det låter gott!
Det kanske är mest till smårätter (mezedes) i gatuplan då - ungefär som vi brukar äta på Athinaïkon? Jättegott där också! Undrar var de andra två ställena finns - kanske i Kifissia? Någon som vet? |
|
|||
|
|||
[QUOTE]
Citat:
Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, är nästan aldrig nere i Aten. Håller mig till min stad där allt finns, men klart intressant att de har öppnat en i norra förstäderna, kan ju vara min stad. Hör av dig om du vet vart, och jag lovar att göra detsamma om jag får nys på det. Monica |
|
||||
|
||||
Tusen takk for kjempefint bildereisebrev fra Athen
- moro å se Athen og spesielt utsikten fra ADONIS i vinterskrud , men jeg har ikke behov for å se s n ø i Athen selv , snø har vi s å det h o l d e r her hjemme - jeg reiser ingen steder for snøens skyld, men tilbake til Athen på vinteren vil jeg gjerne, så muligheten e r jo der Kari |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|