![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej alla Kalimeravänner...
Har hittat en resa från Amorgos -Pireus med Blue star Paros 14/6, dvs samma dag vi åker hem. Flyget går 21.10, och båten ska vara inne 15.00. Hade ni vågat detta. Det hade varit fint att avsluta på Amorgos, vår favoritö. Vill helst slippa en övernatting i Athen med 6-åringen. Båtluffen börjar formera sig: Astypalea, Donoussa, Koufonissi och Amorgos. Visst låter det härligt...Längtar Hälsningar Suz |
|
||||
|
||||
![]()
Isen förmenas kunna i magen stanna!! Blue Star gå i de allra flesta väder!!
Det vill till hårda vindar för att lägga Blue Star vid Kaj!! (över 8 Beaufort) Så har ni ju därtill en god tidsmarginal att lute er emot. Planera er hemresa i tillförsikt!! Lägg till detta att om ni med Visakort er resa betalat, då står Visa oftast för eventuella kostnader för hemresan om ni bliva strandsatta. Arne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
// Helén |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Jag skulle inte chansa att åka med så liten marginal. Några vänner till mig gjorde detta en gång. Naturligtvis gick båten sönder så de kom till Aten kl 22.30 istället för kl 15.00. Planet lyfte kl 23.00. De missade såklart planet. Men det finns ju de här på Kalimera som har lyckats. ![]() Men min åsikt är ändå att det är bättre att ha större marginal så att man slipper oroa sig. Nicka ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter perfekt...Då kan vi avsluta med en lite längre vistelse på Amorgos istället för att "dutta" bort de sista dagarna. Har vi tur hinner vi väl med en sista måltid i Pireus/Athen också. Tror ni man måste förboka Blue Star i juni ?/Suz
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
En reseförsäkring täcker eventuella merkostnader när anslutningen är försenad, så ur den synpunkten är det lugnt att chansa som Arne och Hellen skriver.
Det som kan bli bekymmer är ju vad det innebär om ni kommer hem ett dygn eller så senare än beräknat. Om ni inte har något särskilt planerat, inga viktiga tider att passa och inget som kan orsaka kostnader eller annat besvär om det inte blir gjort, så kan ni chansa. Så planera inte in jobb eller läkarbesök första dagen hemma, även om ni statistiskt sett kommer att hinna ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det behöver ni inte, men varför inte, när ni ändå vet vilken båt ni skall åka med?, testa de där super economy biljetterna som det skrivits om.
// Helén |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Men om man får komma med ett litet förslag. ![]() Dounossa är en underbar liten gemytlig ö, men jag hade inte åkt dit med 6-åring. Bystranden är hyfsad, men övriga stränder -de riktigt fina - når ni endast via ganska krävande vandringar. Koufonissi passar mycket bättre för småbarn. Ta sedan med Naxos istället för Dounossa och lägg om turordningen på öarna, så att ni reser: Astypalea-Amorgos-Koufonissi-Naxos. Genom att avsluta på Naxos får ni många fler alternativ för hemresan, därifrån går en uppsjö av färjor, highspeeds och katamaraner varje dag till Pireus och Rafina. Alltså om det strular med en båt finns andra alternativ, finns även flygplats om det skulle krångla riktigt med båttrafiken. Lars |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Hälsningar Suz |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Camilla |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Här kommer ett helt annat svar än ovanstående, och jag tippar att jag är ganska ensam om min åsikt. Vi avslutar alltid med en eller ett par dagar i Aten, med våra småttingar. Och det är jättemysigt! Första gången var yngsten 1,5 år, och storasyster 3. Förra sommaren gick vi en hel dag på alla de olika marknader som erbjöds, innan vi på eftermiddagen tog tunnelbanan ut till flyget. Spännande och roligt nu när barnen är lite äldre tycker jag (de var i somras 4 och 6 år) En dag i stan kanske inte är helt fel om man är orolig för flyget! hälsar Bea |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|