Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-04-15, 16:27
Familjen Gustafsson Familjen Gustafsson är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Lite färjefrågor.....igen!

Hejsan!

I juni åker vi till Athen och därefter vidare till Paros. Efter några dagar på Paros/anti Paros hade vi tänkt ta oss till Sifnos, men det verkar inte gå några färjor mellan dessa öar. Är det någon erfaren som vet något om det?

Jag undar också hur jag ska hitta någon bra siad där jag kan komma åt priser för super economy class på någon "lååångsam" färja?

MVH Marie
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 16:29
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Lite färjefrågor.....igen!

Det går alltid båtar mellan Paros och Sifnos. Paros är en av Greklands huvudhamnnar. Jag har själv åkt sträckan ett år i början av september.

Eva
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 16:44
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Det går alltid båtar mellan Paros och Sifnos. Paros är en av Greklands huvudhamnnar. Jag har själv åkt sträckan ett år i början av september.
Njaa, Paros - Sifnos har inte de bästa förbindelserna, trots att de är grannöar. De flesta färjor går på rutter som inte förbinder västra kykladerna med de centrala öarna.
I maj finns det 2 förbindelser i veckan med NEL-lines, det kommer säkert inte att vara färre möjligheter i juni.
Så precis som Eva skriver så kan ni säkert ta er till Sifnos men vänta till lite längre fram i maj och kolla tidtabellerna då.

Lars
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 16:48
Nickas avatar
Nicka Nicka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Hej!

Jag undrade samma sak för ett tag sedan och fick bra svar. Kolla efter tråden" Färja mellan Paros och Sifnos". Sen finns också en bra tråd där man kan få tips om hur man kan boka billiga färjebiljetter. Här är några boknings-sidor du kan kolla på: Bluestarferries.com, ferries.gr och greekferries.gr
Vi lyckades få tag på supereconomy från Paros till Aten.

Lycka till

nicka
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 16:51
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Familjen Gustafsson Visa inlägg
Jag undar också hur jag ska hitta någon bra siad där jag kan komma åt priser för super economy class på någon "lååångsam" färja?
MVH Marie
Det är inte det lättaste att ta sig mellan Paros och Sifnos, men absolut inte omöjligt, räkna inte med dagliga avgångar.

På denna sträcka finns inte alternativet super economy. Titta på greekferries.gr, när du valt rutt och vilken tid du vill åka så skall du även välja klass, där framgår det om det finns supereconomy biljetter på just den avgången kvar. Det är bara på Blue Star avgångarna det heter så, på Hellenic Seaways ?? Eller var det något annat rederi? skiljer man på economy och economy table, prisskillnaden var rätt så stor när jag spökbokade för ett tag sedan.
// Helén

Såg inte Nickas svar, vi svarade samtidig, fast jag var mer långsam

Senast redigerad av Hellen den 2008-04-15 klockan 17:45. Anledning: Tog bort ett "det"
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 22:59
clarafina clarafina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Hej vi har bokat båtresa med en grekisk resebyrå som heter Paleologos. Fick tipset här på kalimera funkade perfekt mer info finns om du söker min tråd som heter färjepris

lycka till Ulrika
Svara med citat
Gammal 2008-04-15, 22:59
clarafina clarafina är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Hej vi har bokat båtresa med en grekisk resebyrå som heter Paleologos. Fick tipset här på kalimera funkade perfekt mer info finns om du söker min tråd som heter färjepris

lycka till Ulrika
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:04.