|
|||
|
|||
Sv: chevré på grillen
Och jag ska idag äta helgrillad killing, koukoretsi, till det massor av grekisk sallad och hemgjorda pommes frites.
Hemgjort vin som smakar gudomligt och som man blir väldigt glad av Riktigt god feta som ligger i hink när man köper den, krämig och god och flera olika sorters oliver. Tzatsiki som dottern har gjort, stark och god på krämig god yougurt. Och trots att det är kallt idag så sitter vi ute med hela tjocka släkten i timmar och äter som det anstår den grekiska familjen. Efterrätt blir det hemgjord bougatsa och grekiskt kaffe, slå det om ni kan Sen blir det GI diet hela veckan lång Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
Och vad är koukoretsi? Det låter väldigt gott alltihop än så länge, säg bara inte att koukoretsi är inälvsmat Glad Påsk! // Helén |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nu ska jag njuta av en sallad med gorgonzola, avokado, oliver mm och lite vitlöksdoftande potatisgratäng och kyckling från igår |
|
|||
|
|||
Tycker jag stoppar in "smileys" överallt jag....till slut kan man inte läsa all text för allt blinkande och smilandes.....
Men vad gjorde man utan alla "kuliga gubar"?? Tjoflöjt på er alla!!! |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Nej Rinaki vi förstod precis vad du menade. Humor är underskattat. Men det finns alltid människor som vill rätta till oavsett om man skriver eller säger fel.
Själv hittade jag på någon slags laxlasagne med spenat ikväll. Det blev en hel del vermouth (Obs! här gäller det ha tungan rätt i mun så det inte blir fel fniss) i såsen, dock inte i munnen. Det innebär att jag inte ens kan skylla på det om det skulle bli fel. Det blev i alla fall vansinnigt gott. Åse |
|
||||
|
||||
Smaskens!
|
|
|||
|
|||
Mmmmm...vattnas i munnen här uppe oxå....
Lite "prit" i både såsen och munnen är ju aldrig fel.... |
|
|||
|
|||
Citat:
Men gött var det. Nja det smakar inte lamm. Killing är inte så fett som lamm och har inte den där speciella smak och lukten som lamm har. Koukoretsi är inälvsmat lever av killingen i små bitar träder man på ett långt spett och runt lindas tarmar Låter jätteäckligt och det tog lång tid för mig att smaka, men nu är jag fast. Nej, nu är det dags att sova det har varit en lång dag så jag säger God natt Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Dessutom är det bara Påsk en gång om året så frossa är väl bara förnamnet. Det äts som man aldrig har sett mat förr, kniv och gaffel är onödigt här äts med händerna och det gäller att inte vara kräsmagad. Monica |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|