![]() |
|
|
|
|
||||
|
||||
|
Vi var borta en vecka förra året, och tog då varsin ryggsäck på ca. 40 liter och det räckte utmärkt, men vi var två personer som "delade" på prylarna, även om jag fick bära det mesta...
60 liter låter lite för mycket i mina öron. Det blir bara tungt att släpa på så mycket saker. Alla kläder klämmer jag ner i en 4-liters pack-påse från Vagabond. Väldigt praktiskt. |
|
|
||||
|
||||
|
En så stor rullväska skulle jag bara använda vid resor "från dörr till dörr". Rekommenderar en lagom stor ryggsäck samt en mindre för dagsutflykter. På många ställen går det att få kläderna tvättade om man inte vill handtvätta lite under resans gång.
Eva |
|
|
||||
|
||||
|
Stor??? Den är ju så liten att den går som handbagage!
|
|
|
||||
|
||||
|
Du har rätt jag gjorde ett tankefel. Såg en gigantisk sak framför mig.
Har nog rest med en väska i den storleken som jag fick av vännerna Arne och Birgitta. Mycket behändig storlek men kanske lite för liten vid flerveckorsresor där tjocka tröjor behöver packas ner.Eva |
|
|
|||
|
|||
|
Med tanke på min gamla "Packlista" får jag väl knappt svara här...
![]() Citat:
Den ska nu ersättas med en väska som är ung lika rymlig. Jag har ju en del "extrasaker" med mig... Gärna en med "bälg" så man kan minska eller öka storleken efter behov. Men beroende på packning bör den vara mellan 45 - 50 upp till 65 L. Mer behövs knappast på en sommarresa. Sedan har jag en Haglöfs Tight Medium, ca 15 L, som handbagage och dagrygga. Citat:
Peter |
![]() |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|