|
||||
|
||||
Namn på bageri+tavernor i Pythagorion
Hej vänner!
Jag skriver en text till en tidning om Pythagorion. Vill komma med lite handfasta tips på bra tavernor och även berätta om mitt favoritbageri. Problemet är att jag inte har någon aning om några namn! Finns det någon som är bra på namn som vill hjälpa mig? Så himla svårt att beskriva vilka ställen jag menar, men jag lägger ner en rejäl ansträngning och kollar kartor och så, såvida någon anmäler sig som räddare i nöden ;-) |
|
||||
|
||||
Sv: Namn på bageri+tavernor i Pythagorion
Godmorgon, du har ju alltid lika trevliga Elia i hamnen. Du går till vänster i hamnen om man kommer från huvudgatan. Mycket turister men bra mat! Vill man ta en taxi en liten bit kan man åka till byn Chora som har Synadisi - trevligt par med god mat!
Ja just det, där huvudgatan börjar (med näsan mot hamnen) går man in till vänster, finns en skylt som hänvisar till Lemonthree - härlig man som äger stället fantastisk grillad svärdfisk bland annat. mvh/Ewa |
|
||||
|
||||
Sv: Namn på bageri+tavernor i Pythagorion
Lemonthree klingar bekant. Jag minns en taverna inne i gränderna där bakom, på den sidan. Den låg mittemot en annan. Den jag tog låg på höger sida om man stod med ryggen mot tivolit, så att säga. De hade nog bra fisk... kan det vara den du menade?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|