|
|||
|
|||
Kefalonia garden
Hej! Ska för första gången resa all-inclusive pga tre barn på 1,3 och 7 år och hamnar på Kefalonia garden vid Lixouri nu i början av juni. Låter bra för barnen, men som rastlös förälder vill man ju se mer än polen.
Är det någon som vet om det går att gå till Xi beach och hur man tar sig in till Lixouri utan bil. Planerar att hyra bil i ca 3 dagar och åter upptäcka ön. Seglade hit från Athen för snart 20 år sedan, och vad jag mins så var den en underbar ö. Tacksam för svar. |
|
||||
|
||||
Sv: Kefalonia garden
Hej! Vist går det att gå till XI beach men det är ca. 3 km fågelvägen och med så små barn kan jag inte rekomendera detta. Det blir Taxi till Lixouri om inte hotelet har buss till förfogande ca. 4 km är sträkan. Att hyra bil går helt utmärkt och för 3 dagar så kan priset vara 30 euro och uppåt. Ön är helt fantastiskt och jag var här första gången 1992 och sedan blivt 15 gånger till på Kefalonia.
Hälsningar PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Tack för svaret.
M.v.h PP |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag och min familj ska också till Kefalonia Garden Village i sommar, vore kul om du kunde skriv om dina intryck här när du kommer hem. |
|
|||
|
|||
hej, åker ju också till kefalonia garden i början av juni. Undrar om man kan hyra cyklar vid hotellet eller inne i lixouri? Är det enkelt att ta sig in med färjan till argostoli från kefalonia garden?
Anna |
|
||||
|
||||
När vi bodde på vårt hotell Sissy i Lassi förra sommaren hade vi en bedårande utsikt över viken och solnedgången över Lixourihalvön. Det enda som störde oss var ett jättestort "bygge" längst ut på udden. Det låg där upplyst alldeles för sig själv, var det månne ett fängelse eller sjukhus? Så småningom framkom det att det var öns första all-inclusive! Huga! Att bo där ute i ödemarken, det verkade vara flera km.till bebyggelse. Nej tacka vet jag gångavstånd till olika tavernor och grekiskt vardagsliv. Men smaken är ju olika.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Håller med. Jag bodde själv på det utmärkta Sissy förra sommaren. Utsikten är helt sagolik, och det är endast några hundra meter ner till huvudgatan och endast 5 minuter med taxi in till Argostoli. Kan varmt rekommendera detta hotell -Känns som att det är lite "off" ute på Lixouri ! Men skriv gärna och berätta hur det är, för Kefallonia är en ö som jag kommer att återvända till en dag, kanske blir det då Lixouri om det är bra ! /Homeros |
|
||||
|
||||
Kom föresten på att om ni laddar ner programmet Google Earth kan ni se Kefalonia jättebra. Man ser även precis hur detta jättekomplex ligger och omgivningarna runtomkring.
|
|
||||
|
||||
Jag kollar alltid Google Earth för bilder. Mycket bättre än själva hemsidan...
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har oxå kollat på Google Earth och på satelitbilden ser det ut som att hotellet är under byggnation. Man kan även kolla avstånd och bilder som är tagna på platsen. |
|
||||
|
||||
Hej! Jag har kollat på Google Earth och konstraterat att bilden är ca 2 år gammal som man ser då jag jämfört andra byggnader som är under uppförande så är denna bild från 2006.
H/PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Citat:
/Anders |
|
||||
|
||||
Hej Anders! Det är biligare och förhandla fram ett pris på plats och jag tror nog att det finns uthyrare på plats i Lixouri. För tre dagar så blir nog priset i juni mellan 90 till 120 Euro.
Hälsningar PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Tack för svaret PANAKAKIS! Nu längtar vi till avresan, bara ca 4 veckor kvar!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|