|
|||
|
|||
En del båtfrågor
Kommer till Aten med familjen den 1/7 och skall ut till Koufonissi. Om jag har tolkat båttidtabellerna rätt finns det då bara ett alternativ och det är Blue Star Ferries avgång från Pireus 17.30. Har jag missat något alternativ..?
Mailade till Blue Star's kundtjänst ang de sk super economy biljetter som jag läst om här på forumet men fick svar att det inte fanns några till denna turen utan priset är 30 euro för vuxen och 15,50 euro för barn. Ni som varit med förr, finns det chans att det släpps super economy biljetter närmre avresedatumet eller är det lika bra att boka biljetterna nu till ordinarie pris ? Vi åker med tre barn och eftersom båten är framme på Koufonissi först 01.55 så funderar vi på att unna oss lite extra komfort för att försöka få till en del sömn. Det finns en biljettkategori som kostar 4 euro extra som kallas för "Aircraft-type Seats-Lounge". Är det någon som kan förklara vad den kategorin innebär ? /Krister |
|
||||
|
||||
Sv: En del båtfrågor
Citat:
Citat:
// Helén Senast redigerad av Hellen den 2008-05-11 klockan 16:25. |
|
||||
|
||||
Ja, den extrakostnaden på 4€ kan nog vara värt att ta. Det handlar om särskilda salonger där inredningen består av bekväma flygplansfåtöljer med benavstånd modell förstaklass och att belysningen är dämpad. Därtill är det lugnt och tyst.
Arne |
|
|||
|
|||
Man sitter i säten liknande flygplansstolar, jag hade hellre bokat VIP biljetter, då sitter man i mjuka sköna soffor.
// Helén[/quote] Jag hittade inga biljetter som heter VIP hos Blue Star, däremot "Business Class (no bed)" - är det dessa du menar ? De biljetterna kostade 53,50 resp 27 euro styck vilket blir 78 euro dyrare för vår familj jämfört med "Aircraft-type" biljetterna... Vad säger du Helen, är det värt den skillnaden ? |
|
||||
|
||||
Det är jättesvårt att säga vad om ni tycker det är värt det, jag skulle inte köpa dem om jag inte var tvungen (råkade ett år ut för att de var den enda typ av biljetter som fanns kvar på båten in till Pireaus, annars hade jag inte vetat vad det var för typ)
Jag för min del skulle inte betala extra för "flygplansplatserna" heller, men de finns säkert de som tycker att det är värt varenda krona. Vi har i alla år från det att yngsta barnet var sex år tagit oss runt kors och tvärs med ekonomibiljetter, barnen är de som har minst problem med att somna // Helén |
|
|||
|
|||
Ett annat alternativ kan ju vara att åka till Naxos först och stanna där en natt eller två, och sen åka vidare till Kofunissi. Resan blir då inte så lång för barnen.
På Naxos finns alltid rum till bra pris. Roomsarna finns dygnet runt i hamnen. Barn brukar gilla Naxos, bra ö för alla åldrar. //Bodster |
|
|||
|
|||
Det stämmer säkert som du säger att Naxos först hade varit ett bättre val för oss men det är för sent för att stuva om nu eftersom vi har betalat deposition både till Koufonissi och Naxosboendena. Tack ändå ! Vi är förhoppningsvis tillräckligt slut framåt kvällen för att kunna sova de sista timmarna av båtturen .
/Krister |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|