|
||||
|
||||
sommervarme
Her i Moelv er det nå 28 gr i skyggen
Er det varmere steder i Norden. |
|
||||
|
||||
Sv: sommervarme
Citat:
Varmaste platsen i Sverige är just nu Bollebygd utanför Borås 28°, och här i Göteborg har vi nu 24,9° och nästan vindstilla. Härligt! // Helén |
|
||||
|
||||
SMHI:s högsta timrapport idag var 28,4 i Torpabron i nordvästra Götaland. Maxtemperaturen kan ha varit något högre. Igår uppmättes 28,8 i Torpabron, vilket var årets hittills högsta temperatur i Sverige.
I morgon förväntas det bli ännu varmare med lokalt över 30 grader i södra Norrland. Sedan kommer en kallfront - från Norge |
|
||||
|
||||
Just nu har vi 28,5 grader här i Roslagen! Gick in och satt mig framför datorn, orkade inte vara ute i trädgården längre. Man får väl se det som träning inför den stundande Greklandsresan. Bara 27 dagar kvar!
Är ändå lite avundsjuk på grannarna som varit ute med båten i helgen. |
|
||||
|
||||
.......28 grader i LA och lite vind
|
|
||||
|
||||
Hej June! Har du badat i havet ? I går gick jag långt ut men doppade ej mig, det var 18 i vattnet.Det blåste häftigt i Höllviken där vi bor. Det var varmt och riktigt sommmarvatten.
Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Citat:
På altanen där vi "bor" på sommaren har det varit "hett som i helvetet" idag och tvätten har torkat på noll och ingenting... Nu önskar jag att jag hade semester... /Eva |
|
||||
|
||||
Ja idag har det verkligen varit varmt! Här började visserligen dagen med "årets varmaste regn" - men sedan kom solen fram igen och det har varit riktigt "tung" värme.
Högsta uppmätta temperaturen rapporterar SMHI från Hudiksvall; 31,4 grader! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|