Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-06-02, 12:41
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard sommarlov!

Viken härlig känsla att vara 33 år och få ha ett riktigt sommarlov! Kan varmt rekomendera alla att börja plugga Höstterminen börjar åter den 1a September, vilken lyx!
Har nu 5 terminer kvar innan jag ska börja ta hand om Sveriges barn som förskollelärare.
Man blir inte rik som student vad det gäller pengar men oj vad det fylls på i huvudet! Värt varenda krona som man inte får ut i lön !!
Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 20:10
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: sommarlov!

Njut av ledigheten...

Sen får du ett grymt skojigt jobb! :-) Enligt mig i alla fall! Synd bara att vi inte tjänar bättre...
Svara med citat
Gammal 2008-06-02, 20:23
litentuvas avatar

ja det är för jäkligt med lönen, men ändå kul att trivas på jobbet. Vilken variation, ingen dag är den andra likPassar mig som handen i handsken!
( har jobbat inom förskolan ett antal år och vet att jag gillar det, för mig blir lönen ett lyft oavsett om den är dålig, jämför med barnskötar/vikarielönen som jag redan har levt på...)
Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 11:58
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Jag håller med dig litentuva. Helt underbart att börja studera på gamla dar och visst är det härligt med sommarlov. Men det finns en nackdel, och det är att man inte kan resa under lågsäsong utan är tvingad att åka på sommarlovet eftersom det inte är så lätt att vara borta under studietiden.

Det är alltid lite mysigare att åka i lågsäsong, men det är ok ändå, vi får det nog jättebra i Grekland i sommar.

//Ingela
Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 12:37
litentuvas avatar

Man får var glad över att komma iväg över huvud taget men jag håller med dig Gitty, längtar efter Kreta i mitten av September eller maj... Får bli första resan när studierna är klara, eller om man har schema med mkt ledigt i slutet av terminen
Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 13:01
Getty Getty är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Självklart får vi vara glada över att komma iväg Men under vissa perioder kan de ju ha lagt in väldigt mycket "eget arbete" och då kanske man hinner med en liten resa. Då gäller det bara att vara så pass duktig att man tar med sig skolböckerna ner och pluggar på plats

//Ingela
Svara med citat
Gammal 2008-06-03, 17:44
litentuvas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Getty Visa inlägg
Självklart får vi vara glada över att komma iväg Men under vissa perioder kan de ju ha lagt in väldigt mycket "eget arbete" och då kanske man hinner med en liten resa. Då gäller det bara att vara så pass duktig att man tar med sig skolböckerna ner och pluggar på plats

//Ingela
precis!
Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 11:23
isabull isabull är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Jag håller verkligen med! Jag pluggar också till förskolärare har läst 3 terminer. Igår satt vi med en komplettering av en tenta...Nu är den inlämnat och somamrloet har börjat Ska dock jobba en del men så skönt att slippa tentor, panikläsning och jobbiga föreläsare

Trevlig sommar
Svara med citat
Gammal 2008-06-06, 12:04
litentuvas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av isabull Visa inlägg
Jag håller verkligen med! Jag pluggar också till förskolärare har läst 3 terminer. Igår satt vi med en komplettering av en tenta...Nu är den inlämnat och somamrloet har börjat Ska dock jobba en del men så skönt att slippa tentor, panikläsning och jobbiga föreläsare

Trevlig sommar
Och jag väntar på svar på min rapport/hemtenta som jag skrivit på hela terminen. Individuell på ca 50 sidor... Just avslutat termin 2! Känns som den blev bra men man vet inte förren man vet...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:02.