|
|||
|
|||
Agios Nikolaus
Hej!
Jag och min sambo åker till Agios Nikolaus i juli. Någon nån kan rekommendera och se? Jag läste om stranden Vai någon som varit där?Hur långt är det från Agios nikolaus? |
|
||||
|
||||
Sv: Agios Nikolaus
Besökte Vai från Sitia för två år sedan. Intressant strand eftersom den är omgiven av "naturliga" palmer (icke planterade, alltså). Finfin utsikt över stranden får man från en utsiktsplats dit man kan klättra via trappor. Enligt vår bilkarta över Kreta ser det ut att vara högst 10 mil till Vai från A.N.
Ivi |
|
||||
|
||||
Citat:
Besöka Lassithiplatån och lunch i byn Mochos Karathouplatån och byn Kritza efter turisbussarna Den minoiska ugrävningen i Malia , en av viktigaste utgrävningarna Byn Mochlos, lunch! och den lilla ön med samma namn med ett urgrävt palatsområde. Det här är ett minimikrav vid boende i AG. Nikoloaus. Detta erbjudande ger er sedan att med stolthet säga,till era vänner när ni kommer hem: vi har sett en del av det bästa av östra Kreta! Får ni tid över kör ni naturligtvis till Vai en stund men framför allt besöker ni Sitia! Lefteris generös denna morgon! Senast redigerad av xenos den 2008-06-06 klockan 07:17. |
|
|||
|
|||
Hej!
Tack för tipsen.Går det att ta sig runt med buss och taxi till Lassithiplatån ochbyn Mochos? Är det dyrt med taxi och buss? |
|
||||
|
||||
Hej,jag föreslår en tur med lokalbuss till Ierapetra.
Ni kommer att få se snirkliga bergsvägar och fantaskiska scenerier på vägen. I Ierapetra har ni sen en skön strand att löga er på. Dessutom är stan vacker. ( Europas sydligaste stad, i höjd med Tunis) / JoLo |
|
|||
|
|||
Hej igen....
Vet du hur långt det är mellan agios nikolaus och Ierapetra? |
|
||||
|
||||
Googla på KTEL, så hittar du alla busslinjer på Kreta med tidtabeller, restider och priser. Jättebra att skriva ut och ta med sig på resan. Sedan får ni kolla lite extra på plats att avgångstiderna stämmer också, och framför allt var i tid på busstationen! Vi (och våra bekanta) har varit med om att bussen faktiskt har åkt iväg i förtid...det är sånt som händer i Grekland
Ivi Senast redigerad av Ivi den 2008-06-06 klockan 13:49. |
|
||||
|
||||
Citat:
Lefteris |
|
||||
|
||||
Citat:
I det här området är det verkligen lönt att hyra bil. Räds inte det! Lefteris en modig en |
|
||||
|
||||
Citat:
Gissar på fem mil? |
|
|||
|
|||
Agios Nikolaos er min hjemby, jeg har flere innlegg under Kreta.
Foruten Mohos anbefaler jeg Mochlos som ligger 43 km østover, retning Sitia, ta av sidevei til venstre fra hovedveien ca 10 km etter veikrysset der veien går til Ierapetra. En av Kretas mest ydylliske fiskerbyer! Dessutten Milatos på nordkysten. Ikke vent deg for meget av Vai! Det er oppskrytt og overturistifisert. Om du kommer i juli står det minst 20 store turistbusser på parkeringsplassen! Maten på tavernaen er dyr og dårlig! Dra heller til den lille byen Palekastro som ligger syd for Vai. En av Kretas fineste stender, lite turister. Se alle innleg av meg, sven.kriti under kreta. Her finner du mange bilder. Du kan ogs GOOGLE Agios Nikolaos (dette er riktig skrivemåte med latinske bokstaver, med greske: Άγιος Νικόλαος Jeg er hjemme i hele juli ring meg så får du personlig veiledning! Mobil +30 6977283393 Hilsen Sven |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|