|
|||
|
|||
Till Naxos med Apollo.
Για σασ.
Är det någon som åkt med Apollo till Naxos i år? Vi undrar när båten avgår från Santorini och om det är lång väntetid, vi har fått uppgift om att vi ska landa kl 10,10 och båten ska avgå kl 16,30. kan det vara så och vilken båt fick ni åka med? Bopia med familj/28 dar kvar |
|
||||
|
||||
Sv: Till Naxos med Apollo.
Vi har oftast åkt vid 16-tiden, med antingen Alexander eller Naxos Star. Har då anlänt till Santo vid lunchtid, så väntetiden i hamnen har varit allt från några timmar till ett par timmar. Detta då vi åkt lördagar. Båtturen har tagit ca 3 timmar.
Nu sist kom vi en onsdag, åkte då till Naxos med Blue Star ferries, 2 timmars tur (att föredra framför de andra småbåtarna). Tycker ändå det går rätt snabbt och smidigt där i hamnen, även om väntan kan vara ett par timmar (även om man vill därifrån så snabbt som möjligt ). |
|
|||
|
|||
Som nyligen hemkommen (idag) från Naxos med Apollo kan jag bara bekräfta att väntetiden i Santorini kan bli lång, vi fick vänta i ca 6 timmar nere i hamnen innan vi kom iväg med blue star.. Hamnen där är inte den roligaste och det råder badförbud i hela hamnen och dess omnejd, inte så kul när det kokar i luften Men den som väntar på nåt gott... Hemresan gick dock mycket smidigt helt utan väntetider så det kompenserar väl utresan antar jag!
|
|
|||
|
|||
Hejsan!
Vi åker till Naxos den 16/8 från Arlanda. Sist åkte vi från Landvetter och då gick det mycket smidigt. Vi kom fram till Santorini, fick ut vårt bagage, klev på en buss och åkte direkt till hamnen där vi kom med Alexander efter ett par timmar som nu i efterhand inte känns så långa. Alexander är en lite mindre båt med enklare serviering och två däck (ett inre och ett soldäck). Trots den långa transfern var det väl värt resan...och vi åkte med småbarn då som vi kommer göra nu. Ha en kanonvecka på Naxos...svårt att bli annat på en så trevlig ö. MVH Linda |
|
||||
|
||||
Citat:
Eva |
|
|||
|
|||
Vi kom hem igår från Naxos via Santorini.
När vi åkte dit bussades vi direkt efter landning till hamnen, där fick vi vänta i ca 6h på att båten till Naxos skulle gå. Antingen satt man på nån av tavernorna el så satt man ute o bara väntade o väntade el gick fram o tillbaka i hamnen. Kan säga att det var 5-6 lååånga timmar med 4 ungar... Förra året åkte vi via Athen, t-bana till pireus, båt till Naxos tog 7h, det var inte kul det heller... Skulle jag åka till Naxos en gång till skulle jag faktiskt flyga inrikesflyg till Naxos från Athen om tiderna passar. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|