Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-07-22, 22:08
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008
Standard Det lugna kreta!

Hejsan! jag har varit i kreta en gång 1992,då var jag i Hersonissos...så jag kan inte så mycket om kreta,min syster har planer på att åka dit med sin familj...min fråga är om man ska åka till kreta för första gången och vill ha ett genuint och lugnt ställe,med bra bad för småbarn (1 ½ år) mysiga gränder och inte så mycket turister....var ska man åka då? men ändå inte helt isolerat

Hoppas någon kan hjälpa mej,så jag kan hjälpa henne

//
Svara med citat
Gammal 2008-07-22, 22:55
Ziggys avatar
Ziggy Ziggy är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Sv: Det lugna kreta!

Vi har vært på to steder på Kreta som vi likte godt.

Analpsi på nordøstkysten er et lite og stille sted. Det ligger mellom Hersonissos og Heraklion. Det er et turiststed, men med få hoteller og et passe antall fantastiske tavernaer. Jeg drømmer ennå om Archistelios. Det er et utmerket utgangspunkt for utflukter til nordøslige Kreta. Stranden er ok. Ikke fin sand, men med badevakt som holder god kontroll.

Peleochora ligger på sørkysten og er en by på ca 2500 innbyggere. Det er et sted som grekerne selv dra på ferie til. Det er to flotte strender i byen, og en flott strand et stykkre fra byen. Et godt utgangspunkt for en dagstur til en av de beste strendene i Hellas, Elafonissos. Også godt utgangspunkt for tur gjennom Samariaravinen.

Sig
Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 00:14
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Agioi Apostoloi 4 km utanför Xania kan inte vara lämpligare med sina tre stränder.

Uffe
Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 09:48
Argyris Argyris är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2005

Ag Apostoli eller Paleochora kan jag rekommendera. Men Ag Apostoli har fördel att vara kort buss/taxi transfer från flygplatsen, Paleochora ta ca 1½-2 tim från flyget.

Ag Apostoli har även närheten till Chania stad (5-10 min med buss / taxi), så då kan man ta en dag där.

/Nico
Svara med citat
Gammal 2008-07-23, 12:22
theresa theresa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

tack så jätte mycket för alla tips...jag ska förmedla era svar till henne så får hon kolla upp byarna lite....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:25.