![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eva Eva |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Resauranten øverst i Papadiamantes heter Polikratis :-)
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för tipsen nu går nog inte färden till Skopelos nästa år eftersom jag vill åka till Folegandros om det blir någon resa till Grekland överhuvudtaget. Finns så mycket annat som lockar och jag har varit i Grekland nästan varje år sedan slutet av 70-talet. Åker till Brasilien snart och sen vill jag till Thailand nästa vinter men om det finns billiga flygstolar när jag har möjlighet att planera för Grekland så vem vet. Svårt att få semesterdagarna att räcka och hinna med jobbet också för den delen med flera semesterperioder.
Eva |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Taverna Lyhnari øverst i Papadiamantisgata har fantastisk god mat og hyggelig betjening. Det samme på Taverna Twilight ved starten av Megalo Ammos stranden. De har en lammefilet (filet mignon) av ypperste klasse. kjainaho |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Min favorit blev Plakes i Gamla Stan. Stan bästa Moussaka serveras här. Överlag är det en väldigt hög klass på allt här, och prisnivån är inte alls farlig för att vara på Skiathos ! Finns även flera bra restauranger i början på den s.k "Club Strip" Tex. En Plo. Italiensk-Grekisk restaurang. Ät gärna deras Risotto eller Chicken in oven. Ät även färsk fisk på någon av fisktavernorna ovan "Lilla Hamnen" Kan rekommendera både O Batis och Stamatis, men även Ouzeri Ta Psaradika är bra. /Homeros |
|
|||
|
|||
![]() ![]() Min favorit heter Mesogia,underbar mat och jätte trevlig personal.Där är ca tio bord ute i en gränd bakom kyrkan in en bit.På väggen inne i rest. är ett stort foto av Skiathos med massor av snö... Missa INTE Mesogia....jag åker 22/9. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag åt en helt suverän Biff Stiffado i lergryta på Alexandros..rekomenderar verkligen det stället jätte mysigt och suverän mat.
Sen åt jag Skiathos godaste Moussaka på Plakes.... ![]() På Folia fick jag världens godaste Pizza...smälte i munnen. En dag åt vi lunch på Mandraki beach och fick där en jättegod Omelett....jag kan hålla på i evighet,allt vi åt och på varenda ställe vi åt på så var maten helt suverän. Sen har vi ju Windmill...dyrt men värt varenda euro ![]() // ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|