![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Åh så gott det ser ut!
Längtar otroligt mkt nu till Kreta som bara har 16 dagar kvar. Birgitta 63 ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
4 oliver har vi också uppmärksammat när det gäller sallad och 1 när det är tzatsiki. Och det är i Rethymnon, så vi har kanske inte ätit på samma ställe som Åke.
3 veckor tills vi åker ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har tidigare inte reflekterat över hur många oliver det är i en sallad, men i en av dem vi åt var det minst 10 st, det kan ligga någon dold under all den goda osten
![]() ![]() ![]() Senast redigerad av Hellen den 2008-08-14 klockan 15:21. |
|
||||
|
||||
![]()
Nyss hemkommen från en treveckors båtluff kan jag konstatera att ingen större förändring har skett på detta område. Det blev väl 20-25 greksallader, alla utom tre innehöll fyra oliver. I två av dessa fanns endast två stackare. Vid ett tillfälle fanns dock hela sex styck oliver. Vi funderade på att påpeka detta - dom måste ju ha räknat fel...
![]() Apropå att en del skriver att de fått "massor" av små skrynkliga oliver - ni har inte förväxlat dem med de stora grekiska kaprisarna? ![]() /kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Tror ni inte att det kan bero på att många faktiskt inte äter upp oliverna? Alla gillar ju inte oliver. Oliver är dyrt och när tallrikarna kommit ut med lämnade oliver i köket tillräckligt många gånger kan jag tänka mig att köket tänker till.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Trodde jag alla gjorde ju ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Vi åker till Patmos om några dagar...Måste räkna oliverna då
![]() Tänkte inte på det på Tinos alls, fast jag åt nog bara en sallad där... ![]() Lissi |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|