![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Det finns ett oräkneligt antal med fina hotell på Santorini som har fina pooler som passar både vuxna och barn. Vill man sen bada i havet så finns det fina stränder på många ställen. På Santorini finns det inte en massa långgrunda stränder. Det blir till att gå 4-10 meter ut och sen börja simma. Monolithos stranden är långgrund. Men bor man i Perissa tex, är det en lång bit till Monolithos stranden.
Bäst är att man lär sig simma, sen kan man bada överallt på hela ön!! Jag hatar långgrunda stränder så för mig är Santorini ett paradis. MVH BadYeasou ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag hade nog inte heller valt Santorini med en 7-åring. Inte bara för att sanden är glödhet, utan att det t ex i Perissa har en lavabotten som är såphal. Man får ta det vackert när man går i, minst sagt.
/Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
jag har aldrig sett ett så trist ställe som perissa.välj något annat!och absolut inte med en 7 åring
|
|
||||
|
||||
![]()
santorini är underbart. kommer precis hem från min andra tur dit. men jag tycker absolut inte att ön passar bra för resande med barn. heta stränder, många vassa klippor, sjöborrar, riktigt snabbt djupt och ofta ett rejält sug i vågorna som kan göra det svårt att komma upp. jag vill också gärna tipsa om naxos, som också är otroligt mysigt och mycket mer barnvänligt. hoppas ni finner nåt som passar!
mvh maja |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|