![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Har varit på höstmarknad ute på svartsjölandet och frossat i inhandlandet av ekologiska närodlade grönsker vilket har resulterat i årets första höstgryta! I kastrullen puttrar nötkött, morötter, potatis, palsternacka, gulbeta och färsk persilja. Rätten har kryddats med timjan, rosmarin,oregano, vitlök, flädersaft och getost.
Till förätt: Färska, nykokta, rödbetor gratinerade med chevré och honung! Har öppnat en av presentdryckerna från god vän på Kreta; Raki smaksatt med honung och kanel vilken avnjutes varm. Mycket trevlig smak som för tankarna till kommande glöggkvällar ![]() Trevlig afton önskar jag er alla! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Låter smaskigt!
Själv avnjöt jag lite honung med valnötter från Rhodos, ringlat över lite vaniljglass, till efterrätt, så smaskigt! Önskar Er alla en trevlig söndagskväll ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
... och jag har spenderat hela dagen med att plocka äpplen och koka mos, kompott och baka pajer tillsammans med snart treårige brorsonen. Höstigt så det förslår.
|
|
||||
|
||||
![]()
ÅH den grytan skulle jag vilja smaka, låter ljuvlig!
Skicka lite till Sala är du snäll, här får man nöja sig med sjömansbiff, men det är inte heller så tokigt! ![]() /Kerstin |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|