|
|||
|
|||
Ö-luff igen 2009! Tipsa mig! Anafi?
Hej! Två somrar utan ö-luff har fått suget att återkomma. Det finns inget bättre!
Har ö-luffat ett antal gånger och i huvudsak i Kykladerna och runt Samos. Gillar lugna öar typ Lipsi, Folegandros och Schinoussa. Har ni tips om någon liknande ö utanför de vanliga stråken men som trots det är hyfsat lättillgänglig? Gärna någon annan ö-grupp. Det viktigaste är bra stränder, bra bageri och tavernor. Det kan gärna vara en mindre ö utan mycket trafik och med vandring till stränderna. Vi funderar lite kring Anafi. Vi tycker att den ligger lite avsides och ensamt och man kan väl enbart ta sig dit via Santorini? Vad tycker ni som varit där? Är det en pärla värd att besöka? Ser framemot goda förslag! /Lennartssons |
|
||||
|
||||
Sv: Ö-luff igen 2009! Tipsa mig! Anafi?
Sifnos är en ö som kanske skulle passa. Beror på lite när ni åker, men i juni/september borde klimatet vara rätt för er! Faros är en mysig by där ni dels har två stränder på krypavstånd och dessutom yttligare en strand och ett klippbad (Chrissopigi) 20 min "vandring" bort.
|
|
|||
|
|||
Tack för svaret!
Sifnos har vi tyvärr redan klarat av. Ingen dum ö alls! Bra bad och en trevlig chora! Vi har "klarat av" de flesta av öarna i Kykladerna. Det skulle vara roligt att prova något nytt i någon annan ö-grupp. Samos, Patmos och Lipsi har vi också varit på, dock inte Ikaria. Det är roligt att prova nytt, det finns så mycket att uppleva. Vi åker ca 15 juni och är borta två veckor. /Lennartssons |
|
||||
|
||||
Da anbefaler jeg Ikaria og Fourni, to av mine favoritter Kari
|
|
||||
|
||||
Tilos är ju också en liten pärla .
Abi |
|
||||
|
||||
Ja, det er jeg enig i
Tilos, Symi og Nisyros passer fint synes jeg, vi har gjort den kombinasjonen to ganger, det er veldig forskjellige øyer som utfyller hverandre - korte båtreiser er det og, både fra Rhodos og mellom øyene Kari |
|
|||
|
|||
Tack för svar! Tittade faktiskt på dem idag. Verkar vara behändigt att åka från Rhodos. Vilken av öarna har bäst stränder och minst folk? Är det enkelt att fixa boende? Hur är dessa öar i jämförelse med dem söder och öster om Rhodos? Jag läste att Kastellorizo skulle vara en vacker ö. Karpathos förstås och Kassos.
/Lennartssons |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|