Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-09-16, 13:03
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Sv: Sandstrandstips?

Spontant kom jag att tänka på Thassos, fina stränder och bergsbyar runt om ön. Golden beach heter en av de största och finaste. Vit sand, långrund och 2 km lång. Annars finns det ju fina stränder och byar på Kreta också.
Om ni ändå har funderingar på Spanien kan jag rekommendera Menorca. Fina små sandtränder ( vita) och vacker natur med fina små städer, speciellt Cituadella på västra sidan.
Svara med citat
Gammal 2008-09-16, 13:56
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Naxos borde ju passa er! Det har ni ju redan tänkt på...

Vandringsmöjligheterna är bra, men kanske inte en av de främsta anledningarna till att besöka ön. Stränderna är fantastiska och finns i oändlighet. Det finns alltid en ny strandremsa bakom nästa udde. Choran är den mysigaste man kan tänka sig och byarna är många. Man tröttnar aldrig på att åka runt i bergen.

Är det bara charter som gäller? Om inte kan jag även rekommendera Sifnos. Bättre vandringsmöjligheter men fortfarande bra stränder, mysig atmosfär, och fina byar. Perfekt ö att hyra bil på!
Svara med citat
Gammal 2008-09-17, 21:23
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Tack för svar. Thassos har vi också diskuterat i någon veva, minns jag. Menorca har jag länge velat åka till, ska vara en perfekt ö för både cykling och vandring.
Det lutar nog åt charter. Sifnos och en båttur från Pireus låter inte fel för mig, men maken har mer kontrollbehov och vill ha allt bokat och klart innan vi åker. Men det kanske man kan ordna ändå.
Ja, vi diskuterar vidare såsmåningom. Får se var vi hamnar!
Aina
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:17.