|
|||
|
|||
Rafael/Ialyssos
Ny medlem här, även om jag läst här ofta. På söndag alltså 14/9 bär det av till Rhodos för oss, och vi längtar otroligt mycket. Någon som vill och kan berätta något om Rafael? Hur är det att köra bil på Rhodos? Har ni några bra tips att lämna där? Man vill ju inte råka ut för någon olycka. Någon annan som ska ner den 14:e?
|
|
|||
|
|||
Sv: Rafael/Ialyssos
Jag ska också ner till Rafael/Ialyssos den 21/9. Och jag har också några frågor. Luftkonditionering ingår tydligen inte i priset. Är det någon som vet vad denna kostar för en vecka? Kan man klara sig med en liten resefläkt istället?
I övrigt skulle det vara intressant om någon kunde lämna info om hotellet och annat. |
|
||||
|
||||
Jag har väldigt svårt att tänka mig att det finns något större behov av luftkonditionering i slutet av september.
|
|
|||
|
|||
Inget behov av luftkonditionering? Hur menar du då? Vi var nere på Rhodos förra året, samma period och ac behövs absolut. Jisses vad varmt vi hade, så det hade varit intressant att veta vad du grundade ditt svar på.
|
|
|||
|
|||
OK, Fiddediddi, kommer du ihåg hur mycket ni fick betala för luftkonditioneringen?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det är mitt svar grundat på. (Det kan också vara så att vi har vitt skilda uppfattningar om när AC behövs.) |
|
|||
|
|||
Dom flesta hotell som har aircondition i priset stänger av den från o dem den 1 sept för jag känner folk som åkte ner den 3 sept o då var den avstängd. Men kolla under hotellets info som resebyrån har där skall priserna stå vad det kostar per dygn.
Jag var nere ifjor första veckan i septermber o då ingick aircondition på det hotellet som jag alltid bor på i Rhodos stad. Trevlig resa till Rhodos.. |
|
|||
|
|||
Vi brukar vara i Pefkos den första veckan i oktober o. aldrig har behövt ac då.
Det kostar ung. 7 e per dygn. |
|
|||
|
|||
Tack Rhodosfanast och Soleil för era besked om kostnaden för a/c. Om det kostar 7 euro per dygn så är det ett hutlöst pris. Tror att jag tar med mig en resefläkt för säkerhets skull.
|
|
||||
|
||||
Jo, vi har nog alla olika uppfattning om vad som är "olidligt" varmt eller fuktigt.
Sist jag var nere blev jag tvärsnål och struntade i AC:n. Vande mig snabbt samt att jag sov för öppen balkongdörr. På kvällarna när det var dags att duscha o svida om inför utegång hade jag ofta både ytterdörr samt balkongdörr öppen för lite KD (korsdrag). Vanligaste pris för AC är 8 euro per dag. |
|
|||
|
|||
Har precis kommit hem från Rhodos, en helt underbar semester för övrigt :-) AC på Rafael tog de 45 euro för, och den behövdes ska jag påpeka, i alla fall tyckte vi det. Vi hade sååå varmt, och blåsten på västsidan var obefintlig tyckte vi. Men smaken är ju som baken :-) Om ni ska bo på Rafael så missa inte restaurang Nefali, helt underbart ställe. Vi åt där hela 4!!!!! gånger under denna veckan. Hotellet Rafael fick av oss bra betyg, mysigt och fräscht, dock var personalen lite förvirrad, lite som pang i bygget.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|