|
|||
|
|||
Sv: Kreta den underbara ön
Kreta har underbar natur, spännande kultur, fantastisk mat och är lika vackert i sol som skur
Lissi- som gärna återvänder en femte gång |
|
|||
|
|||
Den lilla stranden i Afrata.....
|
|
|||
|
|||
Kreta favner alt, det er 'fritt valg på øverste hylle' - en øy man mer enn gjerne reiser til.
|
|
|||
|
|||
Åkte dit första gången 1989...och har nästan åkt 2ggr om året sen dess(har även hunnit med att se några andra öar)Kreta återvänder man till ..Där finns ju ALLT!!
|
|
|||
|
|||
Maten, miljön och värmen ... kan bara hitta positiva saker att säga om Kreta - åker igen för 4:e gången i höst. Börjar kännas lite som att komma "hem"
|
|
|||
|
|||
Kreta är som sagt underbart, lukterna från blommor överallt, värmen, havet. När jag promenerar längs hamnen i Chania känns det som mitt andra hem, svårslaget och därför återkommer vi alltid dit.
|
|
||||
|
||||
Kreta är mitt andra hemland. Rethymnon är min andra hemstad. Kreta har allt som saknas hemma i Sverige. Kreta är ett komplement till Sverige. Jag kommer alltid att återvända dit så länge jag kan.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Nu är Tyskland på tredjeplats |
|
||||
|
||||
Tack det värmde .
Birgitta 63 |
|
||||
|
||||
Hej!
Kreta är en underbar ö! Vi planerar att bo där i 6 månader, nästa höst eller nästa vår. Vi håller på att kontrollera boende samt skola till vår dotter Maria, 7 år. Jag och min man är egna företagare, Frisör och Sångpedagog. Vi har tänkt att jobba med våra yrken när vi är där. Finns det någon som har några tips på skola samt boende? Hälsn. Cecilia. Citat:
|
|
|||
|
|||
Yougurt med honung.
En biltur i bergen på slingrande vägar - skuttande getter. Salt vatten, silkeslen sand och mjuka stenar... Ett glas kall Retzina, tsatziki och bröd vid solnedgången. Tsoutzokakia - grekiska "köttbullar" i tomatsås. mm ........ |
|
||||
|
||||
LIVET KÄNSLAN ATMOSFÄREN FOLKET MATEN
|
|
|||
|
|||
Låter PRECIS som Tinos! Lissi - snart där |
|
|||
|
|||
Svårt att förklara men något är det eftersom vi väljer att åka dit för 13e gången nu den 4/10. Känns som att komma hem.
|
|
||||
|
||||
Så här ser vårt Paradis ut:
Kärleksfulla och vänliga människor Romantisk miljö Evigt vårt Paradis Troget resmål - varje år Alltid - där finns vänner för alltid "PANTA FILI" Nektaria/Lena |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|