![]() |
|
Visa resultat för omröstning: Vem har Greklands bästa kvinnliga röst? | |||
Alkistis Protopsalti |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 11.57% |
Anna Vissi |
34 | 28.10% |
Despina Vandi |
9 | 7.44% |
Eleftheria Arvanitaki |
5 | 4.13% |
Glykeria |
8 | 6.61% |
Haris Alexiou |
45 | 37.19% |
Natasa Theodoridou |
6 | 4.96% |
Antal röster: 121. Du får inte rösta i den här omröstningen |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
|
|||
|
|||
![]()
Elefteria Arvanitaki är fantastisk person och har underbar röst och så fina låtar
![]() Vi är så lygliga om hennes konsert i Helsingfors 27.9.2008 ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
xaris alexiou så klart. Hon sjunger min sång ..
"To tango tis Nefelis" underbar sång Melodin är dock lånad från en Irländsk traditionell sång tror jag Senast redigerad av Nefeli den 2008-10-04 klockan 21:49. |
|
||||
|
||||
![]()
Himla bra sång min favorit från Haris sånger:
”Esi me ksrereis pio poli” ” Det är du som du vet mig mest” översättningen kanske är inte så bra... ![]() Säkert man kan söka & höra på youtube Text & music är från Xaris Alexiou själv Enjoy.. ![]() Det är du som du vet mig mest av alla i mitt liv Mina magiska resor det var du som gjorde de. När natten skickade mig i ökens tillhål För dig var det så enkelt att söka och hitta mig Jag säger att det är du som du känner mig mest av alla i mitt liv För dig är det så enkelt att söka och hitta mig Och idag på aftonen, i den deserterade staden som du hittade mig igen Ta mig nära dig Göm mig i din rock, gör mig din kropp Till din hjärnas kant, till din himlens kant Vira in mig i din halsduk, som ett barn som din ängel Att bli vilsen i din lukt att passa in i ditt namn. Staden spelar tuff till sina vuxna barn Och om din andra halva saknas, du förbli också en halva Men när jag går med dig i stadens deserterade väggar Du blir en ö i min ensamhets ocean Staden spelar tuff till sina vuxna barn Och om din andra halva saknas, du förbli också en halva ![]() Senast redigerad av Nefeli den 2008-10-04 klockan 22:38. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|