|
|||
|
|||
Barnvänligt på Kreta?
Vart på Kreta är bäst att bo om man åker med två barn (3 och 5 år)? Vi vill ha nära till stranden men även till "centrum". Det är ett plus är om det finns restauranger längs med stranden en bit bort från trafik. Tar tacksamt emot tips och erfarenheter.
Nina |
|
||||
|
||||
Sv: Barnvänligt på Kreta?
Agioi Apostoloi utan tvekan.
Säkrare kort får du leta efter. Uffe |
|
||||
|
||||
Jeg kan bare gi min støtte til Agii Apostoloi. Hvis jeg skulle reist til Kreta med barn i den alderen, hadde jeg ikke vært i tvil om at det hadde vært førstevalget av sted.
|
|
|||
|
|||
Tack för tipset. Då ska jag läsa på om Agioi Apostoloi.
Någon annan som har någon annan plats att rekomendera? /Nina |
|
||||
|
||||
Jag tipsar om Agia Pelagia. Var där första gången när barnen var 8 och 10. Perfekt strand där de lekte på kvällarna (när de ätit klart och inte kunde sitta still längre) och vi satt bara några meter ifrån dem. Restaurangerna och Tavernorna låg på rad längs med stranden. Ingen trafik där nere.
Gå in på Apollo och titta. Tror de är enda bolaget som åker dit. Hälsningar Stinab |
|
||||
|
||||
Jag kan bara hålla med om att Agia Pelagia är i mitt tycke barnvänligt, liten ort nära till restauranger ligger bara några meter från stranden har bott på orten två gånger dock utan små barn, och trivdes alldeles utmärkt.Ett annat plus är att det är sällan några starka strömmar i havet då orten ligger i en vik. Men finns säker fler orter som kan betecknas barnvänliga.
Hälsningar Hans |
|
||||
|
||||
Vi och barnen tyckte så mycket om det att vi åkte dit igen året efter!
Även Balí som Ving flyger till kan rekommenderas. Dock lite mer kuperat som förmodligen är jobbigt om man har för små barn. Annars väldigt mysigt och flera stränder att välja mellan. Stinab |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|