Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-08-29, 12:55
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007
Standard Stor renovering,Tack!

Hejsan !
Igår kom vi hem från en underbar semester resa från på Karpathos.
Men dessa flygplan vi får åka med är inte i så bra skick.
Jag satt närmast fönstret så där droppa det vatten från taket på grund av kondenssen,så jag fick stoppa in papper just där,och ena armstödet var typ helskranglig,och på väggen brevid fönstret var det löst så det var som en glipa vid ena väggkanten,jag vet inte hur jag ska förklara men så ska det inte se ut. Behövs nog en stor renovering av dessa plan.
Sen fick vi mellan landa på Thessaloniki för att tanka planet,där vi yttrligare fick vänta typ 45 minuter tills det var klart.

Efter att vi äntligen lyfte igen fick vi våran mat.
Efter att vi hade käkat,och tror vi flög över Polen,
Så börjar vi känna en konstig röklukt.
Helt plötsligt blir det fart på flygvärdinnorna och stewarden, alla som står upp måste omedelbart sätte sig på sina platser.
En flygvärdinna har på sig speciella handskar för att känna på luckorna där man har sina grejer på hyllan. För att känna om det kommer nån hetta därifrån.Dem ber oss passagerare att hjälpa till och känna efter på vägg och golv om man känner någon värme där.
Men helt plötsligt försvinner röklukten.
Dem tror sen att det kan ha kommit från ugnen där dem har maten,som har bränt vid.
Men SHIT vilken obehaglig känsla när man sitter där och något sådant händer Usch det var läskigt.
Men efter typ 2 timmars försening landar vi äntligen på Arlanda.
Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 08:44
Albyuvens avatar
Albyuven Albyuven är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008
Standard Sv: Stor renovering,Tack!

hej har ni patalat detta till resebolaget? Ar pa Karpathos just nu for andra gangen i ar och jag tycker definitivt inte om dessa skruttiga plan de flyger med.. vi klagade o ifragasatte sakerheten till apollo men de forsakrar att de uppfyller kraven. Fick ga ner o tanka pa hitresan denna gang men inte forsta gangen.. annars ar det underbart att vara har igen...
Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 09:18
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Måste vara en fruktansvärd obehaglig känsla. Usch!

Antar att det är Apollo ni flög med? Var det Novair, eller?

/Netwolf
Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 09:47
retzinas avatar
retzina retzina är inte uppkopplad

God morgon!

Har nu via frågeformuläret berättat om bristerna på planen.
Ja vi flög med Apollo Nordic airways.

Ja den händelsen var mycket obehaglig,man sitter ju där var man sitter.
Och just deras agerande,förstog man direkt att nu var inte allt som det skulle.
Svara med citat
Gammal 2008-08-30, 12:04
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Om vi nu går tillbaka i tiden något.
Det fanns ett bolag som hette Transwede.
-Det var tider det!
Då var till och med jag flygrädd och funderade på fallskärm efter ett par svängar. Lösa stolar, otäta fönster, luckor som öppnades utan förvarning, säten som inte gick att fälla upp helt, läckande toa med odör som följd och en yttre dörr fram i kabinen som knappt gick att stänga och supersvår att öppna (lite 556-kanske).
Vid förfrågan och senare skriftlig klagan blev svaret att flygsäkerheten var det minnsan inget fel på?
-Ska man tro på det?
Jag vet att alla är stressade i nuläget med lågprisflyget och hur blir det då med säkerheten. All metall mattas med tiden.
Personligen gillar jag Viking Airlines plan. Beprövade om än gamla med sköna skinnstolar och gott om plats för fötterna. Mig veterligen köper de upp Olympic Airways gamla reguljärplan och inte Swissair, inte de flottaste och kabinpersonalen pratar bara engelska och grekiska. Bra mat finns dessutom och ingår i priset. Har ätit jättegod Moussaka en gång till Athens. Synd att de bara flyger Arlanda-Athens. Det fanns planer på Iráklion eller Xania men jag vet ej vad som hände. Planen är vad jag vet nattparkerade på Iráklion och servas av grekisk personal.

Uffe

Senast redigerad av UlfWiman den 2008-08-30 klockan 12:16.
Svara med citat
Gammal 2008-09-06, 16:18
Simera Simera är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Hej!

Jag besökte Karpathos för första gången i augusti och gillade ön. Men flygresan hem var en mardröm. Jag åkte hem med samma plan som Retzina och kan bara hålla med i allt hon skrev. Väljer ett annat bolag än Apollo nästa gång jag åker till Grekland.
Svara med citat
Gammal 2008-09-06, 19:40
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Det var inte roligt att läsa om era erfarenheter på flyget till Karpathos! Jag som är så sugen på denna ö till nästa år. Men kan det möjligtvis ha varit värre än när vi flög till Rumänien -94 med flygbolaget Tarom? Säkerhesbälten med trasiga spännen, stolsryggar som gled bakåt av sig själva, toa med sits och ett öppet hål rakt ner ( i tanken alltså, inte ut i luften) men ändå! När vi skulle hem (med propellerplan) hade flera passagerare fått samma platsnummer och slagsmål utbröt mellan några utvandrade rumäner på hemväg till Sverige. Efter en lång och öronbedövande flygtur stapplade vi omtumlade av på Arlanda och sa att vi aldrig mer skulle flyga! Men, men... resedriften är starkare än förnuftet!
Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 00:00
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Huva, det låter inte så där jättebra!
Åker till Karpathos den 18/9 och börjar nu få lite knorr i magen.
Är nämligen lite flygrädd och det här låter inte alls bra.
Håller tummarna och hoppas att allt ska gå bra, åtminstånde dit ner!
(Man vill ju ha en upplevelse för de dyra pengarna!)

/Kerstin i ett grått och tråkigt Sala/
Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 02:54
Mikke Mikke är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

....jag har rest till Karpathos två ggr per år de senaste tio åren och de gånger jag flugit direkt till ön med Apollo så har alltid kärrorna varit Novair, d.v.s Sveriges modernaste..... Flyger nu på onsdag 11 sept från Göteborg och har ingen anledning att tro att det skulle bli värre....och om det nu blir det så skriver jag om det här, så klart....
Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 10:11
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Vi brukar ju åka från Göteborg och hittills har planen varit ok.
Hoppas verkligen att det görs något snart för er som flyger från Stockholm.

Riitta
Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 17:58
Nonne Nonne är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Hej vi kom hem i tordags 4/9 från Karpathos.
Vi hade en underbar vecka med sol och bad.
Alla ni som klagar på Apollo måste ha rest ifrån Stockholm.
För vi som rest med Apollo och novair från Göteborg har bar gott att säga.
Flygplan i toppskick och mycket bra service och information under hela resan.Visst blåste det på flygplatsen i Karpathos, men den mycket säkre piloten landade hur bra som helst. Så ni som ska dit ta det med ro och ha det så skönt på denna underbara lilla ö.....

Hälsn. Nonne,Tommy
Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 20:34
Thyra Thyra är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Kom hem från Karpathos i torsdags 4/9 och hemresan till Stockholm/Arlanda var betydligt smidigare ön nerresan som var . Apollo flyger med Nordic Airways från Arlanda, men gamla trånga plan av MD-80 typ. Så ni som åker från Landvetter har det betydligt bättre som får åka med Novair. Nya terminalbyggnaden är inte klar ännu - men det närmar sig!
Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 21:07
Lillis Lillis är inte uppkopplad

Novair fr.Sturup(malmö) med Apollo är inte heller roliga. Dessa får man undvika om man har livet kärt. De plan jag åkt med har varit lagade med silvertejp på väggar och inredn. Brickhållarna är oftast sönder,så man får sitta med matbrickan i knät
Svara med citat
Gammal 2008-09-07, 23:44
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Det här verkar ju helt bedrövligt. Hoppas att de sköter den tekniska säkerhetskontrollen i alla fall, det är ju ändå den som är viktigast!
/Kerstin
Svara med citat
Gammal 2008-10-31, 19:33
Katitzis avatar
Katitzi Katitzi är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008

Har bokat en resa till Karpathos från Stockholm nästa sommar med Apollo. De har nu bytt till SAS plan typ B-738. Så jag hoppas på en lugnare flygtur än ni hade i år!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:20.