|
|||
|
|||
Iperion och Palm Beach
Någon som har erfarenhet av dessa 2 hotell ? Är Iperion mysigt att bo på ? Hur är det med Palm Beach, ligger ju centralt, blir man störd av "oljud" runtomkring ? Nu frågar jag er som varit där och kan ge mig svar av egen erfarenhet. Håller på o kolla lite olika hotell, kan inte riktigt bestämma mig och ställer mitt hopp till er alla som bott här och kan ge mig svar. Har skrivit i forumet innan och hade först tänkt mig o bo på Ilian men upptäckte att Iperion ligger i närheten men kanske ändå närmare Rethymnon än Ilian ? Någon som kan ge mig tips o råd så vore jag jättetacksam. Peppssan med många frågor o funderingar ...........
|
|
||||
|
||||
Sv: Iperion och Palm Beach
[quote=peppssan;152045]Någon som har erfarenhet av dessa 2 hotell ? Är Iperion mysigt att bo på ? Hur är det med Palm Beach, ligger ju centralt, blir man störd av "oljud" runtomkring ?
quote] Jag har inte själv bott på palm beach men känner ägaren och har jobbat i restaurangen för ett antal år sen. De turister som jag då kom i kontakt med var nöjda med hotellet, det är enkelt men välskött och ligger mkt centralt. I och med att det är beläget på strandpromenaden är trafiken ganska intensiv utanför men så är det på ganska många hotell då Rethymno är en relativt stor stad. Hur det är med Iperion kan jag inte svara på. |
|
||||
|
||||
Jag och min vän bodde på Palm Beach i somras. Det är som Tuva säger.. enkelt men välskött och bra. Lägenheten (rum o pentry) var litet men fullt funktionellt för oss två. Men balkongen var stor och härlig. TV o A/C finns. Och så är det värdens mest underbara utsikt ut mot havet, Fortezzan och åt andra hållet. Vi satt många kvällar och beundrade utsikten innan vi gick ut för att äta middag. Och vad det gäller trafiken utanför så upplevde jag det som att den är lugnare numera mot förr om åren. Så den störde oss inte alls faktiskt. Stranden är på andra sidan vägen.. nära och bra. Så vi trivdes väldigt bra på det hotellet. Jag har en del bilder därifrån du kan se på om du vill.
//Monica |
|
|||
|
|||
Citat:
Du får jättegärna visa bilderna. Jag har bokat 2-rumsvåning på Palm Beach och jag undrar om dom har samma stora balkonger, för jag förstod att ni haft rum med pentry ? har du en aning om det är stora balkonger även på 2-rums våningarna som de andra ? Senast redigerad av Zanét den 2008-11-17 klockan 18:30. |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag vet faktiskt inte hur det är med tvåorna. Men är det lägenhet med balkong rakt ut mot havet så är det säkerligen lika stor balkong som vi hade. //Monica |
|
||||
|
||||
Min allra första resa till Grekland (2001) gick till Rethymno och hotel Iperion. Kommer ihåg att den låg strax efter där strandvägen slutar så någon trafik som störde fanns det inte. Överhuvudtaget ett lugnt område med närhet till restauranger och affärer. Hotellet ligger precis vid stranden och vi hade en underbar utsikt från balkongen över havet. Eftersom hotellet ligger längst ner på strandvägen så är det en bit att gå in till centrala Rethymno, men orkar man inte gå så finns ju alltid taxi.
/Marco |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Länk till ett litet urval av mina bilder som visar hotell Palm Beach, utsikt från Fortezzan + lite annat. Nu får man sitta och längta ner dit i höstrusket.
Mina Kretabilder |
|
||||
|
||||
Tack för nostalgitrippen, känns lååångt borta i detta ösregn. Men som Robert Broberg sjunger "målet är ingenting, vägen är allt..." Att längta är också att resa...
|
|
|||
|
|||
Så sant, så sant...
|
|
|||
|
|||