Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Prev Föregående inlägg   Nästa inlägg Next
Gammal 2008-11-21, 08:17
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Tack

I Grekland kan man finna en djupt rotad känsla av förståelse för flyktingarna. Den som läst om tragedierna i Mindre Asien (Smyrna) och senare vad som hände under andra världskriget, med folkförflyttningar utan like, ser och hör detta. - Men nu är proportionerna så oerhörda, vi pratar om tiotusentals människor som bara kommer och kommer och acceptansen minskar motsvarande. - Problemet är olösligt, inte förrän de får bra liv i sina egna länder kommer trafiken att stoppa upp. - Och när kommer detta att ske?
Gentemot en kompakt massa av människor som kräver omhändertagande känner man sig lätt negativ. Om man lär känna den enskilda personen ändras detta.
Vi i Sverige var inte heller så speciellt trevliga mot vietnamesiska båtflyktingar och såna som kom under krigen på Balkan.- Jag vet, för jag träffade dem på jobbet och hörde tragiska berättelser många gånger.
Men återigen: vad jag tycker är det värsta är att det har uppstått en raffinerad affärside´ med att ta rejält betalt av flyktingarna men sen lämna dem åt andra att klara av.
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:28.