Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2008-12-08, 20:09
Lilithsdotter Lilithsdotter är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Sv: Oroligt i Grekland

I Thessaloniki har idag många gator i city varit avstängda och det har varit svårt att ta sig fram. Jag jobbar i city precis väst om Aristotelous och bor på västra sidan av stan, så jag hade inga problem att ta mig fram imorsen, men väldigt många kunder dök inte upp pga oroligheterna, säkert en blandning av att man inte kommer fram och att folk är rädda. Jag skyndade mig dock hem för att inte fastna i demonstrationståget som var planerat till kl 18.00 genom hela city. Lite obehagligt är det.
Svara med citat
Gammal 2008-12-08, 22:52
Lilithsdotter Lilithsdotter är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007
Standard Grekland brinner

Ytterligare en uppdatering. Thessaloniki city brinner tillsammans med många andra grekiska städer. Vandalerna har totalförstört byggnader, banker, affärer, kiosker, bilar mm och därmed också förstört mångas affärsverksamhet nu i julhandeln samt kommer att kosta samhället massor av pengar att städa upp. Snacka om att förstöra för sig själv och sina oskyldiga medmänniskor. Så fruktansvärt onödigt.
Svara med citat
Gammal 2008-12-09, 09:31
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: Grekland brinner

"Regeringen mycket illa ute" - men det finns nog ingen som vill ta över! Jag tycker att Papandreo, som tidigare varit koncis och logisk nu är blek och ointresserad. Dom på vänsterkanten pratar och pratar. Man blir förvånad över polisen som bara står och tittar. Det finns många konspirationsteorier. Olustigt är bara förnamnet.
Svara med citat
Gammal 2008-12-09, 09:42
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Grekland brinner

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Olustigt är bara förnamnet.
Exakt. Det är som vid kravallerna i Göteborg för några år sedan, med skillnaderna är stora och därför mycket otäckare. Kravallerna då var koncentrerade till Göteborg, och de pågick inte så länge som de nu gör i Grekland. Fattar faktiskt inte vad som händer. Så många anarkister kan det knappast finnas i Grekland. Många passar väl på att protestera mot regeringen, men det är knappast rätt sätt att göra det på.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:17.