![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Är det någon som har gått Samaria-ravinen i oktober? Jag undrar när den stänger eller om det är enligt vädret, varierande från år till år? Skulle vara skönt att vandra den i oktober nån dag när det inte är stekhett.. Själv har jag gått den i juli när det var ca 40 grader. Minns bara att guiden sa att den är stängd om våren när vattnet forsar.
Hälsn, P ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har gått den första veckan i oktober för ett antal år sedan. Bör vara öppen hela den månaden.
Eva |
|
|||
|
|||
![]()
Ok. Tack för det! Ser framemot att gå den igen
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Perfekt temperatur.tog ca 4 h. Den är nog säkert öppen hela oktober. Hälsn Lisbeth. |
|
||||
|
||||
![]()
Ravinen måste vara öppen i Oktober!!
Vi bodde i höstas i Chora Sfakion från den 5-e till nionde Oktober, och varje eftermiddag vid halvtretiden kom fartyget "Daskalogiannis" lastat med cirka trehundra resenärer från ravinen till hamnenn i CF för vidare färd med bussar till sina hemdestinationer. Arne |
|
|||
|
|||
![]()
Ravinen är öppen om vädret tillåter..
|
|
|||
|
|||
![]()
Hej!
Kul att få svara på min egen fråga igen... ![]() Jo, jo den är öppen. Beror ju förstås på vädret, men i år var den öppen. Vi åkte med Samariabåten från Paleochora (vill minnas att det var 19 oktober) vandrade hela dagen i ravinen och tillbaka med samma båt på eftermiddagen. Vi har vandrat denna ravin uppifrån och ner för ca 6 år sedan. Nu när vi hade sonen med var det ju en helt annan upplevelse ![]() Mvh P ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|