Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-01-19, 10:46
jonas_skövde jonas_skövde är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009
Standard Bästa tiden?

Hej!
Jag å min tjej funderar på att öluffa lite i Grekland, tackvare forumet har jag fått koll lite på vad det kan kosta etc. Men en fråga återstår, när är bästa tiden för att åka? Om man inte vill åka i maximal högsäsong men samtidigt att det är varmt å skönt.

MVH
Jonas
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 11:05
litentuvas avatar
litentuva litentuva är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008
Standard Sv: Bästa tiden?

Citat:
Ursprungligen postat av jonas_skövde Visa inlägg
Hej!
Jag å min tjej funderar på att öluffa lite i Grekland, tackvare forumet har jag fått koll lite på vad det kan kosta etc. Men en fråga återstår, när är bästa tiden för att åka? Om man inte vill åka i maximal högsäsong men samtidigt att det är varmt å skönt.

MVH
Jonas
Varmt och skönt brukar det vara från Maj - slutet av September (början av Oktober). Skillnaden är att havet är varmare i slutet av sässongen, men det brukar vara badbart redan i Maj och då blomstrar ju öarna så vackert! Vill du undvika den värsta turistanstormningen bör du hålla dig borta i Juli och Augusti ungefär den tiden då skolorna är stängda.
Om jag inte pluggat själv skulle jag deffenitivt valt slutet av Augusti- början av September!
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 11:09
Siri As avatar
Siri A Siri A är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2007

Juni är en bra tid att åka.
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 21:10
malou malou är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2006

Citat:
Ursprungligen postat av Siri A Visa inlägg
Juni är en bra tid att åka.
Enig, juni er kjempebra tid å reise på. Selvsagt litt avhengig av hvor man drar. Juni er perfekt på noen av øyene i Dodokanesene. Mai er litt tidlig, i hvert fall i Kykladene, om man vil ha varmt og skjønt hav å bade i. Men august kan også være bra, september enda bedre...Dog i slutten av måneden, og i oktober, må man regne med mer ustabilt vær.

Senast redigerad av malou den 2009-01-19 klockan 21:12.
Svara med citat
Gammal 2009-01-19, 23:10
Assars avatar
Assar Assar är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Den bästa tiden är utan tvekan september. Vattnet är varmt som på sommaren, men den stora turistsäsongen har mattats av. Det är ändå liv och rörelse på öarna, på dem som har charter i vart fall. Det finns ingen bättre tid än september. Jag har varit i Grekland under den månaden i 10 år på raken.

I april maj, i vart fall de senaste åren, är vädret lite osäkert. Även om det är vackert i naturen då, är tidig höst oslagbart.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.