|
||||
|
||||
Sv: Kameraköp
Citat:
Celbe |
|
||||
|
||||
Celbe, jovisst följer det med en broschyr om de viktigaste instruktionerna och starta upp funktionerna! Men den lilla broschyren är ju så knapphändig att man lika gärna kan klara sig utan den. På medföljande cd´n från canon så finns den detaljerade bruksanvisningen. Jag hade gärna sett den utskriven som en liten bok, men detta kostar väl antagligen en förmögenhet så nu får vi läsa den i en PDF-fil istället. Sitter man vid datorn med kameran i näven så går det alldeles utmärkt att lära sig de flesta funktioner man vill lära sig! Grejjen sen är ju att komma ihåg dem
Det enda som hjälper är att ÖVA!!!! MVH Yeasou |
|
||||
|
||||
Citat:
Blir faktiskt lite frestad av den här kameran som ni beskriver här. Höll en Powershot G10 i min hand på Singapores flygplats men priset var lite för dyrt så jag lade ner det projektet för tillfället. Är i alla fall väldigt nöjd med G7:an (som är bra mycket behändigare att ha med sig än 350D). Celbe |
|
||||
|
||||
Så är det ju nu för tiden nästan oavsett vad man köper; ett kom-i-gång-papper och utförliga instruktioner på cd. Jättebra, tycker jag, att de sparar in på en massa onödiga papper så man slipper dem.
|
|
||||
|
||||
Tog en solnegångsbild för en stund sedan! Vinden blåste kall från sjön,Brrrrr. Canonväder annars idag, soligt och klart
MVH Yeasou |
|
|||
|
|||
Kalimeror kan aldrig ha fel, så nu sitter jag också med en Canon SX1 IS i min hand och försöker förstå den!
Det är mitt första kamerainköp sedan någongång i början av 90-talet och då var det fortfarande analogt som gällde och det nya formatet APS! I familjen har det naturligtvis funnits en del digitalmodeller under åren men det är nog så att kära fru tagit merparten av bilderna och på senare år även de uppväxande barnen. Jag köpte kameran på vägen till jobbet och har endast snabbt bläddrat igenom "Start-Upp-Instruktionen" vilket, för en relativ digitalnovis, tills vidare känns nog. PDF-filen får vänta några dagar tills bashandgreppen sitter där de ska. Kameran känns som pur kvalitet rakt igenom och den ska nog fylla sin funktion vare sig det är badsemester i Grekland, fotbollsresor till London eller The Big Five i ÖstAfrika. Det kan kanske t o m bli ett bidrag insänt till nästa års Kalimerafototävling! Klick på er :-) |
|
||||
|
||||
Grattis SteffTee! En canonkompis till nu då på forumet!!
Kameran fortsätter att överaska mig. Vilket bra ljud den spelar in när man filmar! Ska vad det lider lägga ut en ny musiksnutt på Youtube. Jag har ett par där tidigare när jag spelar steelguitar tagna med min förra canonkamera! Är nån intresserad av att höra älendet så skriv in och sök på yeasou. Yeasou |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|