|
|||
|
|||
Sv: Skopelos/Alonissos i maj
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Skopleos har mycket mer av allt även ifall det kanske inte är en partyö som Skiathos! Förra året märkte vi att det var mycket fler turister även på Skopelos, säkerligen en "Mamma Mia effekt" som förhoppningsvis lugnar ner sig. Men det går ju inte att jämföra med Skiathos som har gaaalet många besökare! |
|
|||
|
|||
Hej!
Vi har biljetter till Aten i början på juni och skulle vilja ta oss till Skopelos och Alonissos (ev Skiathos) . har någon gjort den resan: Aten- buss till Ag Konstantionos och sedan båt.. Är det långt? dyrt? |
|
|||
|
|||
Resan Aten-Ag-Konstantinos med buss gjorde vi i juli 2006. Det tog väl ca 3 tim tror jag MEN det var söndag förmiddag och "en miljon" Atenare skulle ut till havet med bil så resan blev nog längre än tänkt då det var trångt på vägarna. Vi älskar bussresor i Grekland så vi tyckte det var kul att åka den turen. Väl framme hade vi precis missat eftermiddagsfärjan till Skopelos(den billigare av båtarna) så sen gick bara highspeed á 44euro/pp Bussresan minns jag inte vad den kostade...inte mer än 20 euro tror jag...Mitt råd är: Var inte rädd för bussresan, men se till att ni reser dagar då även vanlig färja går på kvällen!
Lissi -som gärna tar den vägen igen |
|
||||
|
||||
Citat:
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|