![]() |
|
|
|||
|
|||
![]()
(Litt forsinket) takk for svar! Det skal nok bli mye godt med sitronsmak her i heimen framover
![]() Er nå på jakt etter usprøytede, uvoksede sitroner. Ikke så lett som man skulle tro, med mindre jeg tør å låne ( ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
En hel balja med white lady (färskpressad citron, cointreau, gin och en skvätt äggvita)... mmmmmmm
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Glimrende idé, Anoula ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Säg till när det är klart så kommer jag! Tar med eget sugrör, tandborste och huvudvärkstabletter...
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
1. Så vitt jag vet ska det inte vara någon oliv i en White Lady... Och för att försöka hålla mig på den anständiga sidan ska jag fortsätta på punkt:
2. Jag tar inte med mig smörgås när jag är bjuden på middag! Därför skulle det vara mig främmande att ta med mig oliver från Sverige till Kalamata-olivens förlovade land.... ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Som ett hälsosamt alternativ kan du ju annars göra lemon-ginger tea som jag lärde mig dricka under semestern i Indien:
Låt en bit riven ingefära och en rejäl skvätt citronsaft dra i en kopp hett vatten i ca 10 minuter. Sila. Tillsätt en rejäl klick honung och rör om. Superbra för immunförsvaret sägs det, vilket kanske kan behövas efter all sprit. |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|