Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-04-10, 11:04
kimmens avatar
kimmen kimmen är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008
Standard Sv: Spaning

Läget på boendet (= centralt i byn) är viktigt för mig. Och flexibiliteten. Det vill säga att jag kan åka vidare till en annan ö när/om jag känner för det. Jag vill helst inte bo på hotell, utan hellre då ett litet mysigt pensionat eller "Rooms for rent"-ställe som jag letar upp på plats. Finns det sedan också balkong, kylskåp, fungerande toalett o. dusch så är jag helt nöjd. AC är ett plus men absolut inget krav. Pool, bar, fina möbler, trådlöst internet etc. etc. är jag alls inte intresserad av att betala för.

Men det är ju en j-a tur att vi alla är olika!! Så tråkigt livet hade varit annars...

/kimmen
Svara med citat
Gammal 2009-04-10, 12:29
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av kimmen Visa inlägg
Läget på boendet (= centralt i byn) är viktigt för mig. Och flexibiliteten. Det vill säga att jag kan åka vidare till en annan ö när/om jag känner för det. Jag vill helst inte bo på hotell, utan hellre då ett litet mysigt pensionat eller "Rooms for rent"-ställe som jag letar upp på plats. Finns det sedan också balkong, kylskåp, fungerande toalett o. dusch så är jag helt nöjd. AC är ett plus men absolut inget krav. Pool, bar, fina möbler, trådlöst internet etc. etc. är jag alls inte intresserad av att betala för.
Det låter som om vi "slåss" om samma boende- bäst att förboka ser jag

Vi har tidigare aldirg förbokat, problemet som nu börjar uppstå är att man skaffat sig några favoritboende, ja-vilket problem
Börjar bli bekväm och känner att det är gott att ha boendet klart på första stället, mitt resonemang gäller de öar vi tidigare besökt och hittat bra boende på, är det en för oss ny ö, då förbokar vi inte, trots att vi en gång blivit utan boende. (en natt på totalt ca 20 veckor) Oj vi är snart uppe i ett halvårs boende i Grekland)
// Helén
Svara med citat
Gammal 2009-04-10, 20:41
gunnars avatar
gunnar gunnar är inte uppkopplad

Citat:
problemet som nu börjar uppstå är att man skaffat sig några favoritboende, ja-vilket problem
Håller med, det har tom blivit så på en del ställen att man har blivit så bekant med värdarna att det skulle kännas som om man förolämpade dom om man inte bor hos dom.

Det verkar inte vara så mycket spaning, men det kanske är så med Grekland, och det är kanske just det vi gillar. Det förändras inte så mycket. De påverkas inte allt för mycket av trender, även om vi ser en del som all inclusive, pool, ac och gröna gräsmattor, så är det inga stora grejer. Inte på de mindre öarna iaf.
Svara med citat
Gammal 2009-04-10, 23:07
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

En tendens som jag retat mej på de senaste åren är att det blir mer och mer av dessa snabbåtar vilket gör det hela dyrare och tråkigare att flytta sej mellan öarna. Jag åker hellre med en gammal hederlig färja till halva priset men om de är utkonkurrerade så är det inte så lätt.

Mvh Janérik
Svara med citat
Gammal 2009-04-11, 00:08
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av gunnar Visa inlägg
Håller med, det har tom blivit så på en del ställen att man har blivit så bekant med värdarna att det skulle kännas som om man förolämpade dom om man inte bor hos dom.
En av anledningarna till att vi i år inte planerar att åka till vår favoritö, tjusningen med luffningen försvinner, vår semester skall inte innebära några "måsten"
// Helén
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:51.